۱۴۱۸۷
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
تعداد بازدید : ۴۷
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اعتکاف ۱۴۰۲ با یک رشد ۳۰درصدی حضور معتکفین نسبت به سال گذشته روبه‌روبوده است، گفت: حضور معتکفین از مرز یک میلیون نفر گذشت که بیشتر معتکفین از میان دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان بودند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اعتکاف ۱۴۰۲ با یک رشد ۳۰درصدی حضور معتکفین نسبت به سال گذشته روبه‌روبوده است، گفت: حضور معتکفین از مرز یک میلیون نفر گذشت که بیشتر معتکفین از میان دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان بودند.

به گزارش فراتیتر، حجت‌الاسلام عزت زمانی -معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در مورد میزان حضور معتکفین در اعتکاف رجبیه ۱۴۰۲ گفت: امسال نزدیک به هشت هزار مسجد میزبان اعتکاف بودند که مجموع حضور معتکفین از مرز یک میلیون نفر گذشت.

به گفته وی، امسال حضور معتکفین با یک رشد ۳۰درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در مورد اینکه افزایش ۳۰درصدی مربوط به چه گروه سنی بوده است، توضیح داد: ۸۰درصد معتکفین امسال را دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان تشکیل دادند، امسال حضور نوجوانان و جوانان نسبت به سال گذشته سه برابری شده است. البته افزایش ۳۰درصدی که اعلام کردم هنوز آمار دقیقی مبنی بر اینکه در چه گروه سنی بوده است مشخص نشده و در حال ارزیابی هستیم.

وی در مورد میزان حضور بانوان و آقایان نیز خاطرنشان کرد: هنوز آمار دقیق اینکه چه تعداد بانوان و آقایان حضور داشتند تکمیل نشده است اما آماری که تا به امروز جمع‌بندی شده نشان می‌دهد که حضور بانوان بیشتر بوده و می‌توان گفت ۶۰درصد معتکفین سال ۱۴۰۲ از میان بانوان بودند.

حجت‌الاسلام عزت زمانی در خصوص ویژه برنامه‌های امسال نیز یادآور شد: در اعتکاف ۱۴۰۲ با نوآوری‌هایی در حوزه تبلیغ و چگونگی برگزاری اعتکاف روبه‌رو بودیم، برای نمونه اعتکاف مادر فرزندی، اعتکاف دانش‌آموزی با روش‌های تربیتی مختلف به ویژه برگزاری جلسات حل مساله، اعتکاف‌های تخصصی مثل جمع کارآفرینان و همچنین اعتکاف‌های صنفی مثل پزشکان و ورزشکاران داشتیم.

وی در مورد ارزیابی مساجد و اینکه کدام اعتکاف توانسته کار شاخصی انجام دهد، افزود: ارزیابی مساجد حتما انجام می‌شود زیرا باید ببینیم کدام مسجد در کدام شهر و منطقه توانسته نوآوری داشته و ظرفیت‌های مردمی را به کار بگیرد تا از این الگوها بتوانیم برای سایر مساجد در سال‌های بعد استفاده کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص سختی‌های برگزاری اعتکاف به نکاتی اشاره و اظهار کرد: مشکلاتی در زیرساخت‌های برگزاری اعتکاف و همچنین برخی موانع در برگزاری وجود دارد که سعی کردیم‌ امسال مشکلات را تسهیل کنیم.

حجت‌الاسلام عزت زمانی ابراز کرد: امید داریم با کمک‌های مردمی بتوانیم شرایط بهتری برای معتکفین سال آینده فراهم کنیم.

وی در پایان در مورد اینکه کدام استان بیشترین معتکف را داشته است کفت: در حال حاضر در قم تعداد متقاضیان اعتکاف به حدی زیاد است که با قرعه‌کشی معتکفین‌ را انتخاب می‌کنند و امیدواریم زیرساخت‌ها فراهم شود تا دیگر قرعه‌کشی وجود نداشته باشد، البته تلاش ما براین است که اجرای برنامه اعتکاف همچنان مردمی بماند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: