۱۴۱۹۸
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
تعداد بازدید : ۲۶
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و کاهش محسوس دما طی شنبه و یکشنبه (۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه) خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و کاهش محسوس دما طی شنبه و یکشنبه (۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه) خبر داد.

به گزارش فراتیتر، صادق ضیاییان افزود: بر اساس نقشه‌های همدیدی آینده نگری سازمان هواشناسی، امروز (۱۱ بهمن‌ماه) در مناطقی از غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۱۲ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در کل نوار غربی و بعد از ظهر در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران، غرب اصفهان، فارس، بوشهر، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: بارش در نیمه شمالی کشور به‌صورت برف و باران و در جنوب و جنوب شرق به شکل بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد مورد انتظار است.

وی در ادامه گفت: گستره بارش جمعه (۱۳ بهمن‌ماه)  بیشتر مناطق کشور را فرا می‌گیرد. در این روز بارش در بخش‌های مرکزی کشور شامل نیمه شرقی اصفهان، یزد و نیمه شمالی کرمان به شکل پراکنده و خفیف و در سایر مناطق کشور قابل ملاحظه است.

ضیاییان اضافه کرد: شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) بارش در شرق و جنوب شرق کشور همچنین سواحل شرقی دریای خزر ادامه دارد. در ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز بارش پراکنده برف رخ می‌دهد. یکشنبه (۱۵ بهمن‌ماه) نیز در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش برف و باران رخ می دهد.

وی در ادامه گفت: از بعد از ظهر جمعه و طی روز شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز مرکز و نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا نیز پنجشنبه و جمعه در نیمه غربی و نوار شمالی کشور و شنبه و یکشنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد.

به گفته ضیاییان سه شنبه و جمعه دریای خزر جمعه خلیج فارس و شنبه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا قسمتی ابری، غبار صبحگاهی، به‌تدریج افزایش ابر، در شب بارش پراکنده با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸  درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۳ بهمن‌ماه) ابری،‌در بعضی ساعت‌ها بارش باران و برف، کاهش محسوس دما، به‌تدریج کاهش ابر و افزایش باد با حداقل دمای ۲  و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا همدان با کمینه دمای ۶- و۳-  درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ و ۲۲ درجه سانتیگراد  گرمترین مرکز استان‌ کشور گزارش شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: