۱۴۳۴۳
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
تعداد بازدید : ۳۳
ورزشی فوتبال

تیتر یک خبر ویژه

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد، این تیم یکی از بهترین بازی‌های ۱۰ ماه اخیر خود را مقابل سوریه انجام داده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد، این تیم یکی از بهترین بازی‌های ۱۰ ماه اخیر خود را مقابل سوریه انجام داده است.

به گزارش فراتیتر، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی برابر ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023، اظهار داشت: یک فینال در پیش داریم. ایران و ژاپن می‌توانستند در فینال جام ملت‌های آسیا با هم بازی کنند. ژاپن تیم بسیار بابرنامه‌ای است. بازی‌های قبل از شروع جام ملت‌های آسیا نشان می‌داد که ژاپن بابرنامه وارد مسابقات شده است. دیدارهای ژاپن در مرحله گروهی با حذفی‌شان فرق کرده است و در دیدار حذفی‌شان با مدل کامل‌تر بازی کردند. شاید انرژی‌شان را برای مراحل حذفی گذاشته بودند.

یکی از بهترین بازی‌های 10 ماه گذشته‌مان را مقابل سوریه انجام دادیم
وی در ادامه افزود: ما ژاپن را آنالیز کرده‌ایم البته نه فقط الان، بلکه از قبل تیم‌هایی را که می‌دانستیم با آنها بازی خواهیم داشت، آنالیز کرده بودیم. جا دارد از بازیکنان‌مان به خاطر دیدار با سوریه تشکر کنیم، یکی از بهترین بازی‌هایی که در 10 ماه گذشته انجام دادیم مقابل سوریه بود. سوریه در مرحله گروهی یک گل خورده بود و در سه بازی چهار توپ به سمت دروازه‌اش آمده بود، ولی ما در بازی قبلی 11 شوت به سمت آنها زدیم و امید گل‌ و مالکیت‌مان بالا بود. بنابراین، ایران فوتبال بسیار خوبی انجام داد و امیدواریم با بازی خوب و منطقی نتیجه خوبی برابر ژاپن بگیریم، هر چند که واقعیت فوتبال زمانی خواهد بود که داور سوت بازی را به صدا در بیاورد. این تجزیه و تحلیل‌ها برای بیرون زمین است.

بازی با سوریه می‌توانست در دقیقه 70 تمام شود
«بازیکنان را توجیه کرده‌ایم که چه مدلی بازی کنند.»، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این جمله تصریح کرد: ما مقداری از بابت ساعت بازی ضرر کرده‌ایم و استراحت‌مان کمتر بود و بدشانسی آوردیم بازی قبلی در 120 دقیقه برگزار شد. به بازیکنان تیم ملی گفتم بازی با سوریه می‌توانست دقیقه 70 تمام شود و اگر موقعیت‌های‌مان را گل می‌کردیم سه، چهار بازیکن را بیرون می‌آوردیم و آماده بازی با ژاپن می‌کردیم. خدا را شکر می‌کنیم به این مرحله صعود کردیم و از تک تک بازیکنان به خاطر زحمات‌شان در این چند ماه تشکر می‌کنم. با نهایت آمادگی و امیدواری آماده بازی با ژاپن هستیم. امیدواریم هم بازی خوبی شود و هم آنچه در توانایی‌‌مان است، انجام بدهیم.

برای بازی با ژاپن 2 نوع ریکاوری داشتیم که خیلی خوب انجام شد
قلعه‌نویی راجع به برنامه‌ریزی عجیب AFC برای فاصله کم برگزاری بازی‌های مرحله یک هشتم تا یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: سؤال فنی و خوبی پرسیدید. بعد از بازی با امارات حدود هشت روز استراحت کردیم و قانون می‌گوید برای هر بازی باید 72 ساعت فرصت ریکاوری داشته باشیم، ولی ما این زمان را در اختیار نداشتیم. ما دو نوع ریکاوری داشتیم، یکی ریکاوری فیزیکی بود که گروه پزشکی و ماساژورها کارهای آب درمانی را انجام دادند و دومی بحث بازسازی بدن از طریق مکمل‌ها بود که به نحو احسن انجام دادیم. اعتقاد داشتیم برای این بازی می‌بایست چهار روز فرصت داده می‌شد، ولی برنامه‌ریزی شده و باید طبق آن جلو برویم.

جوی را که الان تیم ملی دارد در هیچ‌کدام از تیم‌های قبلی‌ام ندیده بودم
اظهارات قلعه‌نویی بعد از دیدار برابر سوریه که گفته بود برخی از بازیکنان بزرگ تیم ملی بزرگی نکردند، سوژه پرسش دیگر خبرنگاران از سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بود که وی در این مورد یادآور شد: شما یکسری بازیکنان فنی دارید و همان بازیکنان فنی می‌توانند وزنه تیم باشند. این موضوع در تیم باشگاهی نیز دیده می‌شود. ما چند بازیکن این‌چنینی در تیم ملی داریم که از نظر فنی مقابل سوریه خوب بودند، ولی باید خودشان بازی را مدیریت می‌کردند تا دقیقه 70 همه چیز تمام شود. من بحث فنی کردم و حالا اگر طور دیگری تجزیه و تحلیل می‌کنند دید خودشان است و باید از آن عزیزان بپرسید. من از همه بازیکنانی که مسئولیت دارند، تشکر می‌کنم. ما گروهی داریم که تا به امروز که مربیگری کرده‌ام، چنین جوی را در آن ندیده بودم. بازی با امارات را دیدید که بازیکنان بزرگ چطور رامین رضاییان را برای ورود به زمین آماده می‌کردند.

همه مردم با هر نظری تیم ملی را دوست دارند
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: مربی باید صداقت داشته باشد و جایی که باید انتقاد باشد بگوید و جایی که نیاز باشد تعریف و تمجید کند. این موضوع نباید تک بعدی باشد. وقتی بازیکن در حد خودش نبوده است باید بداند و اگر نگوییم به خود بازیکن و مجموعه تیم لطمه می‌زنیم. توجه داشته باشید 85 میلیون نفر دنبال نتیجه تیم ملی هستند، پس باید نوع نگاه‌، بازی و رفتارمان به خاطر دل 85 میلیون نفر باشد، حالا چه داخل کشور با هر نظر و عقیده‌ای هستند و چه خارج از کشور. همه آدم‌ها تیم ملی را دوست دارند. کاری به مسائل دیگری نداریم و بازیکن باید بداند برای 85 میلیون نفر بازی می‌کند.

پیراهن تیم ملی برای 85 میلیون نفر است و باید دل‌شان را شاد کنیم
قلعه‌نویی با بیان خاطره‌ای از دوران بازی علی دایی در تیم ملی یادآور شد: در دیدار مقابل بحرین در بازی‌های آسیایی هیروشیما اتفاقی برای دایی افتاد و اولین نفری که بالای سرش رسید، من بودم. ما بزرگانی مثل دایی داشتیم که 70 دقیقه با لوله‌ای که در بدنش پاره شده بود، بازی کرد. این بازیکنان وارث بزرگان قبلی هستند. بازیکنانی داشتیم که با سر شکسته و زانوی بانداژشده بازی کرده‌اند. ما باید این عرق و تعصب را روی تیم ملی کشورمان و مردم داشته باشیم و با همه وجودمان بازی کنیم، الان هم پیراهن تیم ملی است. احسان حاج‌صفی در شب بازی با سوریه کتفش گرفته بود، ولی بازی کرد. رامین رضاییان نزدیک به 16 کیلومتر دویده است. این پیراهن (پیراهن تیم ملی) برای 85 میلیون نفر است و باید دل‌شان را شاد کنیم و برد و باخت مسئله‌ای دیگر. بزرگان تیم در بازی با سوریه می‌توانستند از دقیقه 70 کار را تمام کنند، ولی در مجموع بازیکنان زحمت کشیدند و آمار دوندگی‌شان بالا بود. اگر درباره حاج‌صفی صحبت کردم به خاطر اینکه سنش بالاتر بود آمارش را گفتم، وگرنه بقیه بازیکنان نیز در همین سطح بودند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: