۱۴۵۰
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
تعداد بازدید : ۴۷۲
چگونه در این روزها اضطراب را از کودکان و نوجوانان دور کنیم و شرایط بحران را کنترل کنیم؟ با توجه به این شرایط پیش آمده ما باید ابتدا اضطراب و نگرانی خودمان را حل کنیم و بحران اضطراب را در خودمان مدیریت کنیم و بعد با کودک و نوجوان خود بدون اضطراب تعامل کنیم.
به گزارش روی تیتر به نقل از ایسنا، سریع نگوییم اصلاً مشکلی نیست اجازه دهیم کودک و نوجوان ما تمام حرف هایش را بگوید، اضطراب هایش را مطرح کند بعد ما با درایت و مدیریت آن را نرمال کنیم و این امنیت را بدهیم که درست است این روز‌ها بیماری خطرناکی در جامعه فراگیر شده است، ولی فقط برای ما نیست همه جامعه درگیر هستند و با رعایت اصول بهداشتی و کنار هم بودن از این بحران هم مثل تمام مشکلات و بحران‌ها بیرون می‌آییم. حتی برای کودکان با گفتن یک قصه خلاقانه در مورد کرونا از اضطرابش کم کنیم

والدین سعی کنند این روز‌ها که وقت بیشتری دارند با نوجوانان خود تعامل صمیمی تری داشته باشند و تمام صحبت‌های نوجوان را بدون مشاجره گوش کنند و همچنین به نوجوانان اجازه دهند با مدیریت خود با دوستان و همسالان ارتباط تلفنی صوتی و تصویری داشته باشند. زیرا نوجوانان تعامل با دوستان را به خانواده ترجیح می‌دهند.

اجازه ندهیم خانه نشین شدن نوجوانان باعث پایین آمدن خلق آن‌ها شود و بعد‌ها با مشکل خلق پایین، افسردگی و مشکلات این چنینی مواجهه شوند. بیشتر کنار آن‌ها باشیم، بازی‌ها و سرگرمی‌های گروهی ابداع کنیم. با توجه به اینکه این شرایط نا مساعد است ما موظف هستیم ابزار و بستر مشغولیت را برای کودکان و نوجوانان خود را فراهم کنیم.

هیجانات را مدیریت کنیم و این چند روز بودن در خانه را فرصتی برای عشق ورزی فراهم کنیم نه محیطی برای چالش‌های قدیمی تا با همراهی هم از این چالش عبور کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: