۲۶۱۸
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
تعداد بازدید : ۲۹۲
اجتماعی بهداشت

اخبار ویژه

رییس سازمان غذا و دارو گفت: تلاش می‌کنیم در آینده تجهیزات و ماشین‌آلات ساخت دارو را تولید کنیم.
به گزارش فراتیتر، شانه‌ساز رییس سازمان غذا و دارو در افتتاح نمایشگاه بین‌المللی فارمکس خاورمیانه ۲۰۲۰ گفت: در شرایط فعلی جامعه در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که علیرغم مشکلاتی که برعلیه امنیت و سلامت کشور ما تحمیل می‌شود، اما این مشکلات کمترین تاثیری بر دارو‌ها و اقلام حیاتی مردم نداشته است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: هدفی که برای آن تلاش می‌کنیم یکی از حلقه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید بگویم که وزیر بهداشت امروز فردی است که سابقه اداره بنگاه‌های داروسازی و هلدینگ‌های داروسازی را داشته و به همین جهت نگاه وی در راستای جهش تولید است. ما در منطقه جزو معدود کشور‌هایی هستیم که ظرفیت تولید مواد موثره دارویی را داریم و باید این فرصت را پاس بداریم. در حقیقت در زمینه تولید مواد اولیه نعمات بی‌نظیر الهی را داریم.

وی خاطرنشان کرد: ترسیم هدفی که در وزارت بهداشت صورت گرفته این است که علاوه بر تولید دارو‌های ساخته شده در کشور به سراغ تولید تجهیزات و ماشین‌الات مورد نیاز تولید دارو قدم برداریم و اولویت مطرح وزارت بهداشت است و وزیر بهداشت در این زمینه حمایت و همت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: امروز سه نفر از همکاران ما در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و این برای اولین بار است که سه داروساز در مجلس هستند و امیدوارم بتوانند در تحقق اهدافی که در وزارت بهداشت ترسیم شده است کمک کنند و شاهد باشیم در سال‌های نزدیک تراز ارز‌آوری در حوزه دارو مثبت شود.

شانه‌ساز خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه خود را در کنار تامین سلامت مردم تحقق شعار جهش تولید می‌دانیم و امیدواریم با برچیده شدن کرونا در سال‌های بعد شاهد حضور شرکت‌های خارجی نیز در این همایش باشیم.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: