۴۴۱۰
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
تعداد بازدید : ۳۶۳
اجتماعی آموزش

تیتر یک خبر چرخشی

استاندار زنجان گفت: روزانه ۳۰۰ هزار ماسک با نصف قیمت در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

به گزارش فراتیتر، فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۴ شهریورماه) در جلسه مشترک ستاد مقابله با کرونای استان و شورای آموزش و پرورش، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در زمان کرونا آموزش تعطیل نبود و معلمان چندین برابر آموزش حضوری زحمت کشیدند که باید از این اقدام قدردانی کرد. کار آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید نیز چندین برابر شده است؛ چراکه ضمن ارائه آموزش‌های لازم، مراقبت‌های لازم از سلامت دانش‌آموزان نیز انجام شود.

وی با اشاره به نحوه برگزاری مراسم یوم‌العباس در زنجان، افزود: یوم‌العباس زنجان امسال نیز زبانزد کشور شد که جای تقدیر از هیئات مذهبی و دست‌اندرکاران این امر را دارد.

این مسئول با اشاره به روند ابتلا به کرونا در شهرستان‌های استان زنجان، ادامه داد: در شهرستان‌های ابهر و خدابنده شیب ابتلا به کرونا افزایش یافته و در مابقی شهرها نیز با کندی این شیب صعودی است که این مهم نشان از آن دارد که برخی‌ها با مسافرت رفتن و برخی‌ها نیز با رعایت نکردن پروتکل‌ها موجب افزایش بیماری در استان شده‌اند و برای مدیریت استان پذیرفته نیست که عده‌ای با رفتن به سفر، استان را آلوده کنند.

حقیقی تصریح کرد: همه هیئت‌های مذهبی استان به پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا تمکین کردند اما عده‌ای با رفتن به سفر، وضعیت استان را به قرمز تبدیل کردند، به همین دلیل به صراحت از دانشگاه علوم‌پزشکی می‌خواهیم نحوه بیمار شدن افراد را مشخص کند و بانیان این کار باید پاسخ‌گو باشند.

استاندار زنجان با اشاره به آغاز سال تحصیلی، یادآور شد: تا پایان شهریورماه مدارس با تایید مرکز بهداشت باز بوده و در هر کلاس حداکثر باید ۱۰ نفر حضور داشته باشد. همچنین دانش‌آموزان باید ملزم به استفاده از شبکه شاد شده و مصوبات ستاد کرونا باید در بازگشایی مدارس مورد توجه باشد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان عنوان کرد: دانش‌آموزان و معلمان با هر علامتی از کرونا نباید در مدارس حضور یابند و باید آموزش‌های لازم در خصوص خودمراقبتی به دانش‌آموزان ارائه شود و این در حالی است که برای بازگشایی مدارس باید همه شرایط در نظر گرفته شده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

وی بر ضرورت رعایت عدالت آموزشی در همه مناطق استان تاکید کرد و گفت: کسانی که توان ارتباط‌گیری مجازی ندارند باید پک‌های آموزشی در اختیار این قشر قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: روزی ۳۰۰ هزار ماسک با نصف قیمت در اختیار مدارس قرار می‌گیرد و در صورت نیاز به ماسک بیشتر، این اقلام تامین می‌شود. همه دستگاه‌های اجرایی باید با آموزش و پرورش همکاری کرده و آنچه قابلیت اجرایی شدن دارد، به‌صورت جدول نهایی شده و از سوی استانداری ابلاغ شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در ادامه این جلسه، اظهار کرد: برخی خانواده‌ها هنوز آمادگی لازم را برای حضور دانش‌آموزان در مدارس ندارند.

خدابخش مرادی‌نافچی ادامه داد: پروتکل‌های اعلامی هنوز بر روی کاغذ است و تا زمانی که اجرایی نشود نمی‌توان در خصوص آن اظهارنظر کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: