۵۹۱۷
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
تعداد بازدید : ۵۵
اجتماعی بهداشت

تیتر یک خبر ویژه

توزیع بسته‌های بهداشتی دوران بلوغ با اولویت مناطق محروم در بین دختران دانش‌آموز متوسطه اول در دستور کار قرار گرفت.

توزیع بسته‌های بهداشتی دوران بلوغ با اولویت مناطق محروم در بین دختران دانش‌آموز متوسطه اول در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش فراتیتر، رابعه امامی رضوی، مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال بحث آموزش‌های مخصوص دوران بلوغ و توزیع بسته های بهداشتی دوران بلوغ برای دختران را در دستور کار داریم. این امر از اول مهر و در سراسر کشور اجرا می شود، البته یکی دو سال است که در حال اجراست و امسال هم با اولویت مناطق محروم ادامه دارد.
امامی رضوی در پاسخ به اینکه آیا مشخصا کالای بهداشتی را بین دختران توزیع خواهید کرد؟، تصریح کرد: این امر را هم به شکل ارائه بسته‌های آموزشی و هم به شکل ارائه کالای بهداشتی برای استفاده دختران در سن بلوغ در متوسطه اول اجرا می‌کنیم چراکه این دختران دقیقا در دوران نوجوانی قرار دارند.
وی درخصوص آمار دانش‌آموزان دختر در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: از میان ۱۶ میلون و ۷۰۰ هزار دانش آموز، بیش از ۸ میلیون نفر دختر در پایه‌های مختلف تحصیلی مشغول آموزش هستند و نیمی از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز اول ابتدایی نیز دختر هستند.
امامی رضوی در بخش دیگر سخنان خود درباره فعالیت‌هایی که امسال آموزش و پرورش برای دانش آموزان دختر در دستور کار دارد نیز توضیح داد: امسال برنامه تربیت کنشگر فضای رسانه، برنامه هویت دخترانه، برنامه توانمندسازی دختران با هویت دخترانه و نیز سبک زندگی دخترانه را در دستور کار داریم. در همین راستا دو جلد کتاب تالیف کرده‌ایم و قرار است در سراسر کشور توانمند سازی دختران با استفاده از این دو جلد کتاب انجام گیرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: