۵۹۳۴
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
تعداد بازدید : ۶۸
اجتماعی بهداشت

تیتر یک خبر ویژه

مدیرکل انتقال خون استان تهران مطرح کرد:
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: اگرچه ذخایر خون درحد یک هفته است اما وضعیت پلاکت مناسب نیست.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: اگرچه ذخایر خون درحد یک هفته است اما وضعیت پلاکت مناسب نیست.

به گزارش فراتیتر، سید منتظر شُبّر درباره علل کاهش ذخایر خون اظهار کرد: در آیین پیاده روی اربعین بیش از یک میلیون نفر از تهران عازم این سفر معنوی شدند که بسیاری از اینها از اهداکنندگان خون بودند؛ علاوه بر آن به دلیل تعطیلی های مناسبتی در شهریور ماه و افزایش سفرها سبب شد تا استقبال هموطنان از اهدای خون کاهش یابد.
وی ادامه داد: اگر وضعیت و استقبال از اهدای خون به همین حالت ادامه یابد در تامین خون مورد نیاز با مشکل روبرو می شویم و سطح ذخایر خون به کمتر از یک هفته خواهد رسید.
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر اگرچه در مورد خون مشکلی نداریم و سطح ذخیره آن در حد یک هفته است اما با توجه به اینکه عمر محصولی مانند پلاکت کوتاه و حد سه روز است، وضعیت ذخایر آن مناسب نیست.
وی تاکید کرد: پلاکت نیاز ضروری بسیاری از بیماران مانند بیماران سرطانی است و با تزریق آن وضعیت بیمار ثابت شده و برای شیمی درمانی و ادامه روند درمان آماده می شوند.
درحال حاضر همه گرو های خونی می توانند خون اهدا کنند اما بهتر است که افرادی دارای گروه خونی منفی و بخصوص گرو ه خونی O منفی هستند بیشتر خون اهدا کنند.
وی با بیان اینکه روند کاهش اهدای خون در شهریور ماه تقریبا در همه کشور را داشته ایم، اما به دلیل اینکه تهران قطب پزشکی و انجام بسیاری از اعمال جراحی است و بسیاری از بیماران از دیگر نقاط کشور برای ادامه درمان به تهران می آیند، نیاز به خون و فرآورده های آن زیاد است، بنابراین از مردم می خواهیم که برای اهدای خون اقدام کنند.
شُبّر اعلام کرد: در حال حاضر همه گرو های خونی می توانند خون اهدا کنند اما بهتر است که افرادی دارای گروه خونی منفی و بخصوص گرو ه خونی O منفی هستند بیشتر خون اهدا کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: