۵۹۵
سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید : ۵۳۸
اجتماعی حوادث

تیتر یک خبر ویژه

یکی از دو دلفینی که به نام‌های «کاسیا» و «آلفا» در دلفیناریوم برج میلاد نگهداری می‌شد در روز شنبه، هفتم دی ماه سال ۹۸ تلف شد و پس از آن این مجموعه به طور موقت تعطیل شد.

به گزارش روی تیتر،روز شنبه، هشتم دی ماه سال ۹۸، خبری مبنی بر مرگ دلفین ماده مجموعه تفریحی برج میلاد منتشر شد.

در سال ۹۴ این مجموعه از کشور اوکراین دو دلفین نر و ماده با نام‌های «کاسیا» و «آلفا» را به مجموعه خود اضافه کردند، مجموعه‌ای که به عنوان مرتفع‌ترین دلفیناریوم جهان و اولین دلفیناریوم غیرساحلی شناخته شد.

جاوید کسری، مدیر روابط عمومی برج میلاد روز گذشته، یک‌شنبه هشتم دی‌ماه از مرگ دلفین مجموعه دلفیناریوم خبر داد و گفت: پیمانکار مرگ این دلفین را دیر اطلاع داده بود و تا اطلاع ثانوی حق اجرای برنامه ندارد.

زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر تهران نیز روز یک‌شنبه گفت: از شهرداری تهران خواسته‌ایم که درباره ماجرای مرگ مشکوک یک دلفین در برج میلاد گزارش دهد.

بنا به گزارش روزنامه شهروند، پس از شایعه مرگ این دلفین، سازمان محیط زیست از محل نگه‌داری دلفین‌ها در برج میلاد بازدید کرد.

آقای کتال محسنی در این رابطه گفت: همکاران ما را یک ساعت دم در معطل کردند و آن‌ها را راه نداده بودند و وقتی داخل رفتند، با لاشه دلفین مواجه شدند. لاشه را گذاشته بودند در همان محلی که نگهداری شده بود.
آقای کتال محسنی افزود: بر اساس نتیجه این بازدید مشخص شد که دلفین پس از چند روز بیماری مرده است. اما لاشه آن را همانجا نگه‌داشتند تا آزمایش‌های لازم علت مرگ را روشن کند.

او با اعلام اینکه «تخلفی» در این باره صورت گرفته، گفت: تمامی فعالیت‌های دلفیناریوم برج میلاد تا مشخص شدن علت مرگ این دلفین به حالت تعلیق درآمده است.

آقای کتال محسنی در ادامه گفت: ما به آن‌ها ضوابط را اعلام کرده‌ایم و اگر تمکین نکنند، اداره محیط زیست شهر تهران موارد حقوقی را پیگیری می‌کند.

البته این مجموعه علاوه بر دلفین حیوانات دیگری مانند تعدادی فوک خزدار و شیر دریایی نیز به مجموعه خود اضافه کردند که شیر دریایی در سال ۹۶ به علت کهولت سن تلف شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: