۶۱۳۲
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تعداد بازدید : ۷۹
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا از فعال شدن سامانه استعلام وضعیت خودرو و پایان کلاهبرداری در معاملات خودرو خبر داد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا از فعال شدن سامانه استعلام وضعیت خودرو و پایان کلاهبرداری در معاملات خودرو خبر داد.

به گزارش فراتیتر، با فعال شدن این سامانه افراد می‌توانند تعدد معامله وسائل نقلیه، سابقه بیمه نامه، شرایط سند و حتی وضعیت گارانتی خودرویی که قصد خرید آن را دارند استعلام کنند.
احمد دولتخواه گفت: این سامانه به طور لحظه‌ای شرایط و وضعیت وسائل نقلیه را برای انجام معاملات در اختیار مردم قرار داده و به کلاهبرداری در این معاملات پایان می دهد.
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا اظهار داشت:‌ سامانه استعلام وضعیت خودرو به طور لحظه‌ای شرایط و وضعیت وسائل نقلیه را در اختیار مردم قرار می دهد و قرار است روی سکوهای خدمات عمومی مستقر شود.
وی با تاکید بر اینکه با رضایت مالک مشخصات خودرو روی این سامانه قرار می گیرد، توضیح داد: هر وقت قرار است از یک وسائل استعلام گرفته شود، ابتدا گذرواژه ای برای مالک به صورت پیامکی ارسال می شود و در صورت رضایت مالک وضعیت خودرو به خریدار نمایش داده می شود.
وی ادامه داد: تعدد معامله وسائل نقلیه، سابقه بیمه نامه، شرایط سند و حتی وضعیت گارانتی خودرو در این سامانه بارگذاری خواهد شد.
سردار دولتخواه با یادآوری اینکه طبق تبصره ۱۰ قانون بودجه باید قوه قضاییه، وزارت کشور، شرکت‌های بیمه و خودروسازان باید به این سامانه متصل شوند، گفت: تاکنون فراجا و صنعت بیمه به این سامانه متصل شده اند و به زودی بقیه دستگاهها نیز باید طبق قانون به آن متصل شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: