۶۳۶۷
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
تعداد بازدید : ۷۴
صندوق رفاه دانشجویان جزییات و مبالغ چهار نوع وام را برای نیم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام کرد.

صندوق رفاه دانشجویان جزییات و مبالغ چهار نوع وام را برای نیم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام کرد.

به گزارش فراتیتر، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم جزئیات و نحوه نام‌نویسی چهار نوع وام خود اعم از ودیعه مسکن متاهلی، ضروری، تحصیلی و شهریه دانشجویان برای نیم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را اعلام کرد. بر این اساس ثبت نام وام‌های ضروری و مسکن متاهلی از امروز اول آبان ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۵ این ماه ادامه دارد. همچنین ثبت نام وام تحصیلی از ۱۵ آبان شروع می شود و تا ۳۰ این ماه فرصت ثبت نام وجود دارد.

در نهایت متقاضیان وام شهریه نیز از اول آبان ماه جاری می توانند با مراجعه با صندوق رفاه دانشجویان درخواست خود برای دریافت این وام را ثبت کنند و این مهلت تا دو هفته یعنی ۱۵ این ماه تعیین شده است.

بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان  مقدار رشد مبالغ این وام‌ها نسبت به سال قبل، از حدود ۸ درصد تا ۱۰۰ درصد متغیر است که کمترین مقدار افزایش مربوط به برخی وام‌های ضروری و بیشترین هم مربوط به وام ودیعه مسکن متاهلی است.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد؛ تمامی دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای می توانند از این وام ها بهره مند شوند.

وام ودیعه مسکن برای دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای  و دانشجویان متأهل فاقد خوابگاه و دارای سند تعهد و اجاره نامه می توانند از این وام استفاده کنند و به آخرین نیمسال تحصیلی مجاز وام مسکن تعلق نمی گیرد ضمن اینکه فقط به یکی از زوجین دانشجو وام مسکن پرداخت خواهد شد.

همچنین دانشجویان نوبت دوم دانشگاه های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی، آموزشکده های فنی و حرفه ای و دانشجویان دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی، آزاد و موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی می توانند وام شهریه دریافت کنند. 

در این  بخشنامه به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تاکید شده است؛  اولویت های پرداخت وام به دانشجویان، ذیل شرایط اعطای هر وام در آیین‌نامه پرداخت و بازپرداخت ذکر شده و شایسته است در تنظیم و ارسال درخواست‌ها مد نظر قرار گیرد، همچنین پرداخت وام (ودیعه) مسکن متأهلی به کلیه دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جاری از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام و شیوه نامه اجرایی آن متعاقباً به مراکز ارسال خواهد شد.

بر این اساس پرداخت وام شهریه به کلیه دانشجویان واجد شرایط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از سال تحصیلی جدید مستقیما از طریق صندوق رفاه دانشجویان انجام می گیرد و باید تقاضای دانشجویانی که قبلاً از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده کرده و درخواست مجدد برای بهره مندی از خدمات آن بانک در سال تحصیلی جدید را دارند، طی لیستی جداگانه به صندوق ارسال شود.

همچنین پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه‌پرداز شاغل پس از بهره‌مندی دانشجویان غیر شاغل امکان پذیر است. لذا دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می توانند در صورت وجود اعتبار مازاد وام شهریه، پس از هماهنگی و أخذ مجوز از صندوق، درخواست دانشجویان شهریه پرداز شاغل را نیز طی لیست جداگانه‌ ارسال کنند. همچنین دریافت مدارک و مستندات وام ضروری و سند تعهد دانشجو از جمله ضرورت های دریافت وام هاست و شایسته است به منظور حمایت از دانشجویان و همکاری با آنان ترتیبی اتخاذ شود تا در ایام تداوم شیوع بیماری کرونا به نحو مقتضی مدارک و مستندات مربوطه از دانشجویان متقاضی وام دریافت شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: