۶۶۳۲
جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
تعداد بازدید : ۶۶
به گفته مدیرعامل شستا به جهت همسو با مردمی‌سازی اقتصاد در شستا و ارتقای شفافیت، ۲۰ شرکت دیگر به‌زودی وارد بورس خواهند شد.

به گفته مدیرعامل شستا به جهت همسو با مردمی‌سازی اقتصاد در شستا و ارتقای شفافیت، ۲۰ شرکت دیگر به‌زودی وارد بورس خواهند شد.

به‌ گزارش  فراتیتر، ابراهیم بازیان در دومین روز همایش سراسری مدیران سازمان تامین‌اجتماعی اظهار داشت: شستا در ۱۷ رشته صنعتی در ۹ هلدینگ اصلی و سه هلدینگ فرعی فعالیت می‌کند. فرآیند بهبود و رشد شستا که در دوره مدیریتی اخیر آغاز شده، دستاوردهای مشهودی داشته است اما به‌طور قطع باید روند پیشرفت و اجرای برنامه‌های تحولی سریع‌تر از وضعیت فعلی باشد.

وی افزود: عمده سرمایه‌گذاری سازمان تامین‌اجتماعی در قالب شستا انجام شده است که این سرمایه از محل منابع متعلق به جامعه تحت پوشش این سازمان شامل بیمه‌شدگان و بازنشستگان امروز، دیروز و فرداست و ما امانتدار سرمایه متعلق به قشری هستیم که بیشترین سهم را در آبادانی و تولید کشور داشته و دارند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی گفت: شستا سال گذشته ۳۴ هزار میلیارد تومان سود داشته است که کمتر از یک ماه منابع سازمان را تأمین می‌کند و در واقع اکنون فقط حدود ۶ درصد از منابع سازمان تأمین‌اجتماعی که صرف ارائه خدمات و اجرای تعهدات این سازمان می‌شود، توسط شستا تامین می‌شودکه این سهم باید ارتقاء یابد و در گام نخست باید تا سال ۱۴۰۶ به سهم ۱۰ درصدی و در افق سال ۱۴۱۴ به سه برابر میزان فعلی برسد تا تامین‌اجتماعی بتواند در منابع خود به سودآوری شستا اتکای موثر داشته باشد.

بازیان ادامه‌داد: برای تحقق این هدف باید به سرعت به‌سوی اصلاح و تحول در شستا پیش برویم و سند تحول با ۱۲ گام تحولی با همین هدف در شستا طراحی شده است. ستون فقرات اجرای راهبردهای تحولی در شستا، تحلیل و تعدیل پرتفوی این شرکت است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شفافیت رهیافتی برای مدیریت حواشی است، گفت: همه شرکت‌های شستا باید در بازار سرمایه وارد شوند. همسو با مردمی‌سازی اقتصاد در شستا و با هدف ارتقای شفافیت، ۲۰ شرکت را در آینده نزدیک وارد بورس خواهیم کرد. برای هر شرکت شستا، برنامه تحولی مشخصی طراحی شده است و اصلاح سبد سرمایه‌گذاری در ۹ هلدینگ شستا در حال انجام است.

همایش سراسری مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی با شعار «تجربه دیروز، تحول امروز، آینده‌سازی در گام دوم» در روزهای سوم و چهارم آبان در شهر قم در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: