۷۱۱۹
جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
تعداد بازدید : ۴۴
یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های کارگران و فعالان حقوق مدنی در تجمع اعتراضی کارگران و فعالان مدنی آمریکایی، تخلف بکارگیری کار کودکان بود.

یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های کارگران و فعالان حقوق مدنی در تجمع اعتراضی کارگران و فعالان مدنی آمریکایی، تخلف بکارگیری کار کودکان بود.

به گزارش فراتیتر، در روز اول نوامبر  گروهی از معترضان آمریکایی در ایالت آرکانزاس، متشکل از ائتلافی از سازمان‌های کارگری آمریکا و مدافعان حقوق کودک، در مقابل دفتر شرکت مرغداری تایسون در اعتراض به به‌کارگیری کودکان در این صنعت تجمع اعتراضی برگزار کردند. 

تخلف بکارگیری کار کودکان یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های کارگران و فعالان حقوق مدنی در این تجمع اعتراض بود. 

در ماه سپتامبر، وزارت کار ایالات متحده آمریکا تحقیقاتی را در مورد شرکت «تایسون فودز» و مزارع آن آغاز کرد تا مشخص شود آیا شرکت‌های تولیدکننده مرغ از کودکان مهاجر برای تمیز کردن کشتارگاه‌ها استفاده می‌کنند یا خیر! 

در ابتدای تابستان امسال، شرکت پیمانکاری که که با کمپانی تایسون برای تمیز کردن کارخانه‌های بسته‌بندی گوشت مرغ قرارداد بسته بود، تقریباً ۹۱۰۰۰ دلار جریمه برای استخدام غیرقانونی شش کارگر زیر سن قانونی در یک مرکز تایسون در آرکانزاس پرداخت کرد. 

این جریمه بخشی از جریمه‌های بزرگتر ۱.۵ میلیون دلاری بود که برای استخدام کودکان ۱۳ساله و کوچکتر برای کار در شرایط خطرناک بود که اکنون پرداخت شده است. 

ماریا روولکابا یکی از معترضان است. او ۱۶ سال در کارخانه فرآوری مرغ تایسون کار کرده و می‌گوید: این شرکت موظف به شفافیت و پاسخگویی به جامعه و کارگران و مصرف کنندگان در مورد شرایط کاری خاصی است که در این شرکت برقرار است. 

او همچنین می‌گوید: آن‌ها (مسئولان شرکت) بیش از حد دروغ می‌گویند. یک ادعای رسانه‌ای می‌کنند ولی کار دیگری انجام می‌دهند.

قانون ایالت آرکانزاس کودکان زیر ۱۶ سال را از کار بیش از هشت ساعت در روز، بیش از شش روز در هفته و بیش از ۴۸ ساعت در هفته منع می‌کند. همچنین افراد زیر سن قانونی بعد از ساعت ۷ بعد از ظهر اجازه کار ندارند. 

البته متاسفانه در ماه فوریه، تنها دو هفته پس از تحقیقات وزارت کار در مورد خدمات بهداشتی پکر، قانونگذاران آرکانزاس قانون استخدام جوانان را تصویب کردند که الزام کودکان زیر ۱۶ سال را برای دریافت مجوز کار از بخش کار ایالتی قبل از استخدام حذف می‌کند. 

آنی اسمیت استاد دانشکده حقوق دانشگاه آرکانزاس که روی پدیده قاچاق انسان و استثمار نیروی کار زیر سن قانونی مطالعه می‌کند، ادعا می‌کند: کنار گذاشتن این الزام قانونی توسط قانون‌گذاران، رعایت قوانین کار ایالت را دشوارتر کرده است. 

قانونگذار ایالتی همچنین لایحه‌ای را تصویب کرد که مجازات‌های مدنی را برای کارفرمایانی که به طور غیرقانونی خردسالان را استخدام می‌کنند، افزایش می‌دهد. اسمیت می‌گوید: این قانون هنوز کافی نیست و تضعیف سایر تکالیف حقوقی در قبال کار کودک، این قانون را تضعیف می‌کند. زیرا انگیزه‌ی استخدام کودکان کار برای شرکت‌ها بیش از جریمه‌هایی است که وضع می‌شوند. ما می‌توانیم نرخ گرسنگی دوران کودکی را در آرکانزاس و در سراسر ایالات متحده بررسی کنیم. فشارهای اقتصادی وجود دارد که کودکان را به محیط کار سوق می‌دهد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: