۷۳۰۱
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
تعداد بازدید : ۵۰
رئیس سازمان امور اراضی کشور خبر داد:
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: باید به سمت هوشمندسازی فعالیت‌های حوزه زمین گام برداریم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: باید به سمت هوشمندسازی فعالیت‌های حوزه زمین گام برداریم.

به گزارش فراتیتر، رضا افلاطونی اظهار کرد: در حال حاضر تمام اقدامات به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود و در جایی که هوش مصنوعی قادر به انجام هر کاری است، ما هم باید به سمت هوشمندسازی فعالیت‌های حوزه زمین گام برداریم.

رضا افلاطونی صبح امروز در نشست پیگیری شرح وظایف دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی گفت: تمامی اقدامات حوزه زمین از جمله واگذاری، تغییر کاربری، اصلاحات ارضی، ستاد مرکزی، تشخیص نوعیت زمین و قدمت بنا باید سامانه‌ای شود.

وی افزود: مبنای ارائه آمار اراضی کشاورزی باید منبع واحدی باشد، یعنی هر استان مساحت اراضی کشاورزی خود را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کند و همه تصمیم‌گیری‌های آتی بر اساس این آمار باشد.

طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی افلاطونی بیان کرد: در حال حاضر تمام اقدامات به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود و در جایی که هوش مصنوعی قادر به انجام هر کاری است، ما هم باید به سمت هوشمندسازی فعالیت‌های حوزه زمین گام برداریم.

وی ادامه داد: تقویت دفتر فناوری اطلاعات نیاز است ولی این به معنای افزایش نیرو نیست بلکه باید با شرکت‌های توانمندتری قرارداد ببندیم و شرح خدمات آن به درستی تعریف شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان این که پایش هوشمند اراضی کشاورزی ضروری است، گفت: از آنجایی که امکان پایش اراضی کشاورزی از راه‌های قدیمی ممکن نیست، کل کشور باید به پایش هوشمند اراضی کشاورزی مجهز شود.

وی اضافه کرد: صدور مجوزها باید در قالب سامانه و به صورت مکانیزه انجام شود؛ با انجام این کار رفت و آمد و هزینه‌ها کاهش می‌یابد و افراد در منزل هم می‌توانند برای صدور مجوز اقدام کنند.

این مقام مسوول گفت: اتصال سامانه حقوقی به سامانه عدل و ثنا ضروری است و انجام این کار خدمت بزرگی به کشور خواهد کرد.

افلاطونی بر لزوم راه‌اندازی و تکمیل سامانه پاسخگویی به اطلاعات تأکید کرد و افزود: سالانه حدود ۱۵ هزار استعلام از سازمان انجام می‌شود، بنابراین سامانه پاسخگویی به استعلامات ثبتی باید راه‌اندازی و عملیاتی شود تا در وقت و هزینه صرفه‌جویی شود.

وی تصریح کرد: نظارت هوشمند واگذاری‌ها و تغییر کاربری‌ها بسیار ضروری است و انتظار داریم در سراسر کشور اجرایی شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: فرایندهای صدور مجوز باید بازنگری شود تا در این امر تسهیل صورت گیرد و همچنین پس از صدور مجوز نباید هیچ گونه تغییر یا اصلاحی صورت گیرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: