۷۴۴۰
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
تعداد بازدید : ۵۴
همسر و برادر یک زن در دادگاه کیفری تهران به قصاص و زندان محکوم شدند.

همسر و برادر یک زن در دادگاه کیفری تهران به قصاص و زندان محکوم شدند.

به گزارش فراتیتر، تحقیقات جنایی این پرونده از تیر‌ماه سال ۱۴۰۰ و با گزارش ناپدید شدن مرد ۲۷ ساله‌ای در پلیس آگاهی تهران آغاز شد. این مرد برای انجام کاری به شهر پرند رفته و آخرین بار در تماس با خانواده‌اش اعلام کرده بود به زودی به خانه برمی‌گردد و بعد از آن تلفن همراهش خاموش شده بود. یک روز بعد از ناپدید شدن مرد جوان به نام مهران، جسد او در جنوب شرق تهران در میان پتویی پیدا شد که به نظر می‌رسید با ضربه چاقو به قتل رسیده است. تحقیقات پلیسی برای رازگشایی از این جنایت آغاز و ماموران ردپای زنی را در ماجرا به دست آوردند که او دستگیر و در تحقیقات راز قتل مهران را فاش کرد.

او به ماموران گفت:« چندی قبل به عنوان مسافر سوار ماشین مهران شدم و با او درددل کردم‌. از آنجا ارتباط ما شکل گرفت و گاهی صحبت می‌کردیم تا این‌که همسر و برادرم به موضوع شک کردند‌. به آنها گفتم که من علاقه‌ای به ارتباط با مهران ندارم و او پیام می‌دهد. از من خواستند با او قرار بگذارم و من هم همین کار را کردم‌. نمی‌دانستم نقشه قتل او را طراحی کرده‌اند.»

در ادامه همسر و برادر این زن دستگیر شدند‌. شایان، همسر زن جوان در تحقیقات گفت: «روز حادثه وقتی سوار خودروی مقتول شدیم، با تهدید دستانش را با دستبند پلاستیکی بستیم و او را در صندلی عقب ماشینش انداختیم. چند ساعتی گروگان ما بود تا این‌که برادرزنم به نام حنیف داخل ماشین به مقتول هروئین تزریق کرد. او بدحال شده بود که تصمیم گرفتیم رهایش کنیم تا رهگذران او را به بیمارستان برسانند. با خود گفتیم که او تنبیه شده و دیگر مزاحم همسرم نمی‌شود. به همین دلیل مرد جوان بدحال را داخل پتو پیچیده و در پارک رهایش کردیم. او زنده بود اما زمانی که رهایش کردیم و می‌خواستیم محل را ترک کنیم برادرزنم از من خواست کمی صبر کنم. او دوباره پیاده شد و به سمت پارک رفت و دقایقی بعد با چاقو و دستان خون‌آلود برگشت.»

در ادامه برادر زن جوان به قتل اعتراف کرد و گفت: « با چاقو به مهران ضربه زدم که باعث مرگش شد.»

با تکمیل تحقیقات، متهمان در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند که در این جلسه اولیای دم برای قاتل درخواست قصاص کردند و برای دو متهم دیگر اشد مجازات را خواستند. متهمان هم در دفاع به جرم خود اعتراف کردند. حنیف در این جلسه گفت: «مقتول مزاحم خواهرم شده بود و من هم او را کشتم. اتهامم را قبول دارم‌.»

قضات پس از رسیدگی حنیف را به قصاص و خواهر و شوهرخواهرش را به ۱۵ سال حبس محکوم کردند. این رای در دیوان عالی کشور شکست و متهمان دوباره در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. در این جلسه اولیای دم دوباره درخواست قصاص کردند. 

حنیف در این جلسه اعترافاتش را تغییر داد و گفت: «من ضربه‌های کشنده را به مقتول نزدم. همسر خواهرم قتل را انجام داد و من تا الان به دروغ قتل را گردن گرفتم.»

شایان اما این ادعا را رد کرد و گفت: «من آن روز با برادرزنم همراه شدم اما مهران را نکشتم.» زن جوان هم برادرش را به عنوان قاتل معرفی کرد.  قضات دادگاه پس از رسیدگی به پرونده، حنیف را دوباره به قصاص محکوم کردند. شایان هم به ۱۵سال سال زندان محکوم شد. قضات شعبه دهم دادگاه کیفری، حکم ۱۵سال حبس زن جوان را به ۱۰سال کاهش دادند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: