۸۰۸۳
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
تعداد بازدید : ۳۶
وزیر آموزش و پرورش از ساخت روزانه 8 مدرسه تا پایان بهمن ماه خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش از ساخت روزانه 8 مدرسه تا پایان بهمن ماه خبر داد.

 

به گزارش فراتیتر، رضامراد صحرایی اعلام کرد که بیش از ۸۰۰ مدرسه در کل کشور تا پایان بهمن ماه در دولت سیزدهم ساخته خواهد شد.

 

وی در دبستان خیری زنده یاد حاج احمد بقایی روستای سرتشنیز، از ساخت ۵۸۰۶ مدرسه در کل کشور در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: به طور متوسط روزی ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود و ایران به یک معنا تبدیل به یک کارگاه مدرسه سازی شده است و تا بهمن امسال نزدیک ۸۰۰ مدرسه دیگر ساخته خواهد شد.

 

صحرایی با اشاره به اینکه مدرسه محل کاشت بذر ساخت آینده است افزود: مدرسه یکی از مهم‌ترین نهادهای تربیت دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه می‌توان مدرسه را محل امیدستان‌های ایران نامید اظهار داشت: مدرسه از هر حیث نقطه امید یک محله، یک شهر و یک کشور هست و اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

وی، با اشاره به اینکه کار معلم و کار مدرسه کاری است غیر قابل مقایسه با هیچ مأموریت دیگر، که این اهمیت مدرسه را نشان می‌دهد و کسی که مدرسه می‌سازد یعنی آینده سازی می‌کند و باقیات و صالحات بی نظیر را از آن خود می‌کند و امسال کمک خیرین در بحث ساخت مدارس بی نظیر بود.

 

وی اظهار داشت: تمام این دانش آموزان در آینده مسئولیت مهم کشور را بر عهده خواهند گرفت که پیشرفت و ساخت آینده کشور در گرو تلاش دانش آموزان این مملکت است.

 

۱۳ پروژه در شهرستان کیار در حال اجرا است که از این مقدار، سه پروژه در سال ۹۲، ۹۸ و ۹۹ شروع شده و از سال ۱۴۰۰ به بعد ده پروژه در حال اجرا است که پروژه خیری زنده یاد احمد بقایی با کمک ۳۰۰ میلیون تومانی خیرین و یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی اعتبارات دولتی انجام شده است.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: