۸۴۵۴
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
تعداد بازدید : ۴۲
در قسمتی از نامه آمده است: از شورای نگهبان انتظار داریم با رد مصوبه غیر شرعی افزایش سن بازنشستگی نگرانی های عمیق وارد شده بر پیکر کارگران را التیام دهد.

در قسمتی از نامه آمده است: از شورای نگهبان انتظار داریم با رد مصوبه غیر شرعی افزایش سن بازنشستگی نگرانی های عمیق وارد شده بر پیکر کارگران را التیام دهد.

به گزارش فراتیتر، کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با انتقاد شدید از مصوبه مجلس برای افزایش سن بازنشستگی خواستار رد این مصوبه از سوی شورای نگهبان شد.  کانون در بیانیه ای با انتقاد شدید از مصوبه مجلس در افزایش سن بازنشستگی آن را ضربه ای غیر قابل ترمیم به جامعه کارگری توصیف کرد.

در قسمتی از این نامه تصریح شده است: از شورای بیانیه محترم نگهبان انتظار داریم با رد این مصوبه غیر شرعی التیامی بر نگرانی های عمیق وارد شده بر پیکر کارگران باشند

بنابر این شیوه محاسبه که در ضرایب سنی مختلف متفاوت است، بیمه شده به ازای میزان سابقه‌ای که تاکنون داشته، در ردیف‌های ضریبی مختلف به سابقه لازمش برای بازنشستگی افزوده می‌شود. بدین ترتیب هرچه میزان سوابق نیروی کار بیمه شده قبل از شروع اجرای برنامه هفتم توسعه و ابلاغ آن توسط دولت بیشتر باشد، فرد با سابقه کمتر می‌تواند بازنشسته شود و هرچه سوابق کمتری قبل از اجرا و ابلاغ این شیوه جدید محاسبه بازنشستگی داشته باشد، سابقه بیشتری باید پر کند تا بتواند بازنشسته شود.
 
البته شیوه محاسبه در مردان و زنان متفاوت است و جدول مربوطه منطبق با ارقامی است که با مبنای بازنشستگی در ۶۲ سال سن (یعنی سن بازنشستگی معین شده در این قانون برای مردان) در نظر گرفته شده و محاسبه در مورد بانوان شاغل که سن بازنشستگی آنان ۵۵ سال است، با همین شیوه ارقام متفاوت و کمتری را در پی خواهد داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: