۱۰۴۲۰
سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : ۳۷
پایداری جو در کنار تولید و انباشت آلاینده‌ها باز هم هوای ۱۰ کلانشهر را ناسالم و غیر قابل تنفس کرد. براساس پیش‌بینی هواشناسی این وضعیت، دست‌کم تا صبح جمعه ادامه دارد؛

آلودگی هوای شهرها از شنبه تا اواخر هفته، داستان تکراری این روزهاست. روزهایی که از شرایط جوی هم کار چندانی برنمی‌آید تا آلاینده‌ها همچنان ذرات سمی و خطرناک را وارد ریه‌های مردم کنند. با اینکه عصر دیروز دوشنبه باد نسبی در تهران هوای این شهر را برای ساعاتی تهویه کرد اما تهویه هوا برای روزهای آینده در تهران و شهرهای بزرگ و صنعتی اتفاق نمی‌افتد. آنطور که رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی به همشهری آنلاین می‌گوید: در صورت تداوم انتشار آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی، به احتمال زیاد هشدار نارنجی برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در شهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان، قزوین، مشهد و سایر شهرهای صنعتی صادر خواهد شد.

هشدار نارنجی در انتظار شهرهای بزرگ ؛ خبری از باران و برف در آخر هفته نیست | آلودگی هوا تا هفته آینده ادامه دارد؟
صادق ضیائیان

صادق ضیائیان درگفت‌وگو با همشهری‌آنلاین دراین باره توضیح داد: «آلودگی هوای اغلب شهرها تا صبح جمعه ادامه دارد و در این باره زمانی انتظار می رود در شهرهای بزرگ که تولید آلاینده ها زیاد است، شاخص آلودگی افزایش پیدا کند. از این رو در روز دوشنبه(دیروز) هشدار زرد رنگ از این جهت صادر کردیم که دستگاه‌های مربوطه تمهیدات لازم را برای کاهش تولید و انتشار آلاینده‌ها در نظر بگیرند تا شاخص از ۱۵۰ (ناسالم برای همه افرد) بالاتر نرود.

او ادامه داد: در صورتی که تمهیدات به اندازه کافی نباشد و انتشار آلاینده‌ها کماکان ادامه داشته باشد، هشدار نارنجی را برای روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و حتی صبح جمعه صادر خواهیم کرد.

ضیائیان درباره پیش بینی تغییرات جوی و احتمال بارندگی در کشور گفت: «تا روز جمعه شرایط جوی پایدار است و هیچ گونه تهویه هوا تا جمعه انتظار نمی‌رود. بررسی نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد که تهران و شهرهای بزرگ تغییر جوی ندارند و بارش باران و وزش باد دور از انتظار است؛ اما در کرانه های دریای خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی در باره وضعیت هوای شهرها در هفته آینده گفت: در حال حاضر می توانیم وضعیت هوای شهرها را تا روز جمعه اعلام کنیم. برای هفته آینده با تغییر شرایط، اطلاع رسانی‌های لازم صورت می‌گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: