۱۳۷۵۹
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
تعداد بازدید : ۲۹
شعبه اروپایی سازمان بهداشت جهانی روز گذشته (سه شنبه) نسبت به افزایش چشمگیر موارد سرخک در قاره سبز هشدار داد.

شعبه اروپایی سازمان بهداشت جهانی روز گذشته (سه شنبه) نسبت به افزایش چشمگیر موارد سرخک در قاره سبز هشدار داد.

به گزارش فراتیتر، بر اساس گزارش این نهاد رسمی امور بهداشتی، موارد ابتلا به ویروس سرخک در اروپا بین ژانویه تا اکتبر سال گذشته (۲۰۲۳) ۳۰ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۲ ثبت شده است.با چنین هشداری، سازمان بهداشت جهانی خواستار افزایش تلاش‌ها برای کنترل این بیماری و تقویت کمپین‌ها برای محافظت در برابر شیوع آن شده است.در بیانیه این سازمان تحت نظارت سازمان ملل متحد، بیش از ۳۰ هزار مورد سرخک بین ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ در ۴۰ کشور از ۵۳ کشور عضو سازمان بهداشت جهانی در این منطقه گزارش شده است، در حالی که تنها ۹۴۱ مورد در سال ۲۰۲۲ گزارش شده است. بیماری ثبت شد.

قزاقستان و روسیه هر کدام با بیش از ۱۰۰۰۰ مورد بیشترین موارد سرخک را ثبت کرده‌اند و بریتانیا، کشوری در غرب اروپا که انتظار می‌رود روند تجدید بیماری تا سال ۲۰۲۱ به پایان برسد، ۱۹۳ مورد گزارش کرده است.

«هانس کلوگه» مدیر دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد: در منطقه نه تنها با افزایش ۳۰ برابری موارد سرخک مواجه بوده‌ایم، بلکه با حدود ۲۱ هزار بستری در بیمارستان‌ها نیز مواجه بوده‌ایم. ” سرخک و پنج مرگ بر اثر سرخک. این بیماری را هم دیده ایم که بسیار نگران کننده است.

وی نسبت به افزایش موارد این بیماری هشدار داد و بر تلاش عاجل برای واکسیناسیون و اجرای دستورات لازم برای جلوگیری از انتقال و شیوع این بیماری تاکید کرد.

برخی کارشناسان کاهش واکسیناسیون علیه این بیماری را در سال‌های اپیدمی کووید یکی از دلایل شیوع مجدد این بیماری ویروسی بسیار مسری می‌دانند که می‌تواند عواقب کشنده‌ای داشته باشد و به راحتی از طریق هوا منتقل می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه خود آورده است: اپیدمی کووید-۱۹ تأثیر بسزایی بر گستردگی و اثربخشی کمپین واکسیناسیون سرخک در این دوره داشته و منجر به افزایش تعداد کودکانی که واکسینه نشده اند واکسینه نشده مبلغ مورد نیاز

این نهاد بین المللی بر تقویت کمپین ها برای افزایش آگاهی در میان جوامع واکسینه نشده تاکید کرد و خاطرنشان کرد که بیش از ۱.۸ میلیون نوزاد در اروپا بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ علیه سرخک واکسینه نشده اند.

بر اساس این گزارش، بسیار مهم است که حداقل ۹۵ درصد از کودکان منطقه برای جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری در مواجهه با ویروس، واکسینه شوند.

در همین حال، مقامات بهداشتی بریتانیا با اشاره به افزایش شدید تعداد موارد سرخک و پایین‌ترین میزان واکسیناسیون این کشور در یک دهه اخیر، از میلیون‌ها والدین خواسته‌اند تا کودکان خود را در برابر سرخک، اوریون و سرخجه واکسینه کنند.

سرویس بهداشت ملی در حال راه اندازی کمپینی برای ترویج واکسن سرخک است، پس از آن که ارقام نشان داد سال گذشته حدود ۲۵۰ مورد تایید شده سرخک در بخش هایی از انگلیس وجود داشت. بیشتر موارد در کودکان زیر ۱۰ سال بود.

واکسن ترکیبی سرخک، اوریون و سرخجه (MMR) در بریتانیا در دو دوز به همه کودکان ابتدا در ۱۲ ماهگی و سپس دوباره در سه سالگی تزریق می شود. به گفته جنی هریس، مدیر اجرایی NHS، در سطح ملی، نرخ واکسیناسیون به حدود ۸۵ درصد کاهش یافته است و بخش‌هایی از لندن بسیار پایین‌تر است.

هریس گفت: ما می خواهیم نرخ واکسیناسیون طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت حدود ۹۵ درصد باشد.

مقامات بهداشت عمومی در انگلیس می گویند بیش از ۳.۴ میلیون کودک زیر ۱۶ سال محافظت نشده و در معرض خطر ابتلا به بیماری های قابل پیشگیری هستند.

سازمان بهداشت جهانی و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در نوامبر اعلام کردند که مرگ و میر ناشی از سرخک در سراسر جهان در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است، پس از آن که سطح واکسیناسیون در طول همه‌گیری کووید-۱۹ به شدت کاهش یافت.

به گزارش آسوشیتدپرس، سرخک یکی از عفونی ترین بیماری های شناخته شده است و زمانی که فرد مبتلا سرفه یا عطسه می کند در هوا پخش می شود. این بیماری بیشتر در کودکان زیر پنج سال دیده می شود. علائم شامل تب، سرفه، آبریزش بینی و غیره است.

بثورات در سرخک در روز چهارم پس از شروع تب ظاهر می شود. بثورات پوستی و قرمزی پوست (راش) از جایی که مو روی پیشانی رشد می کند شروع می شود و به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد.

عفونت همچنین می تواند منجر به آسیب فیزیکی دائمی مانند ناشنوایی شود. بیشتر مرگ و میرها به دلیل عوارضی مانند آنسفالیت، کم آبی شدید، مشکلات جدی تنفسی و ذات الریه است.

در همین حال، هریس گفت که به وضوح اطلاعات نادرست در مورد واکسن ها وجود دارد و از مردم خواست به منابع مورد اعتماد مراجعه کنند.

هلن بدفورد، استاد بهداشت کودک در دانشگاه کالج لندن، گفت که کاهش اخیر واکسیناسیون تا حدی ناشی از همه گیری و احساسات ضد واکسن است.

سرخک درمان خاصی ندارد. اما برای کاهش تب بیمار از استامینوفن و ایبوپروفن استفاده می شود. برخی مطالعات نیز تأثیر خفیف ویتامین A را در کاهش علائم و مرگ و میر بیماران سرخک نشان داده اند. برخی افراد نیز ممکن است به ذات الریه و بیماری های عفونی مبتلا شوند که در این صورت داروهای آن بیماری ها برای آنها تجویز می شود.

به گفته متخصصان، دوره نهفتگی به طور متوسط ​​۱۴ روز است و جوش ها چهار روز پس از ظاهر شدن مسری هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: