۱۳۸۷۴
شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
تعداد بازدید : ۲۱
روز پنجشنبه، سم آلتمن سفر خود را به کره جنوبی آغاز کرد و قرار است در این هفته از برترین‌های صنعت نیمه‌رسانای کره جنوبی بازدید کند؛ چراکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، OpenAI به‌عنوان پیشگام در حوزه هوش مصنوعی در حال بررسی یک حرکت بلندپروازانه به سمت تولید تراشه‌های هوش مصنوعی است.

روز پنجشنبه، سم آلتمن سفر خود را به کره جنوبی آغاز کرد و قرار است در این هفته از برترین‌های صنعت نیمه‌رسانای کره جنوبی بازدید کند؛ چراکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، OpenAI به‌عنوان پیشگام در حوزه هوش مصنوعی در حال بررسی یک حرکت بلندپروازانه به سمت تولید تراشه‌های هوش مصنوعی است.

به گزارش فراتیتر،  با توجه به اینکه در عصر دیجیتال بسیاری از کارها به‌طور کاملا دیجیتال در حال انجام است، رونق این بازار تا حد زیادی می‌تواند روی روند تولید تراشه‌ها و نیمه‌رساناها در دنیا اثرگذار باشد. در حال حاضر، سامسونگ برترین تولیدکننده نیمه‌رساناها و تراشه‌ها در دنیا شناخته می‌شود. از سوی دیگر، به دلیل توسعه چشمگیر حوزه هوش مصنوعی، مقامات شرکت OpenAI تصمیم گرفته‌اند تا تعاملات خود را با سامسونگ و نیز یکی دیگر از برترین تولیدکنندگان در راستای توسعه بازار تراشه در دنیا گسترش دهند. از این‌رو، در روزهای گذشته «سم التمن» مدیرعامل شرکت OpenAI در سفری که به کره جنوبی داشت قرار است با مدیران این دو شرکت کره‌ای دیدار داشته باشد. روز پنجشنبه، سم آلتمن سفر خود را به کره جنوبی آغاز کرد و قرار است در این هفته از برترین‌های صنعت نیمه‌رسانای کره جنوبی بازدید کند؛ چراکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، OpenAI به‌عنوان پیشگام در حوزه هوش مصنوعی در حال بررسی یک حرکت بلندپروازانه به سمت تولید تراشه‌های هوش مصنوعی است و این بازدید می‌تواند سنگ بنای خوبی برای توسعه این حوزه باشد. آلتمن روز جمعه بازدید خود را با دیدار از کارخانه‌های ساخت تراشه‌های شرکت سامسونگ الکترونیک آغاز کرد و طبق برنامه‌ریزی‌ها، دیدارهایی نیز با مدیر ارشد تجارت نیمه‌رساناهای سامسونگ و نیز روسای بخش تولید تراشه‌های حافظه داشته است. او همچنین قرار است با مدیرعامل شرکت SK Hynix به‌عنوان رقیب سامسونگ نیز ملاقات داشته باشد تا در مورد راه‌های همکاری گفت‌وگو کند. 
به گزارش fortune، از بیش از یک سال پیش که OpenAI نرم‌افزار ChatGPT را عرضه کرد، تمایل به کاربردهای هوش مصنوعی رشد چند برابری داشته و تقاضا برای محاسبات قدرتمند و پردازنده‌ها نیز افزایش پیدا کرده و باعث شده طرح‌های مختلفی در زمینه هوش مصنوعی شکل گیرند. آلتمن بارها تاکید کرده که تراشه‌های کافی برای برآوردن نیازهای این شرکت کافی نیست. هنوز جزئیات بیشتری از هدف اصلی سفر آلتمن به کره جنوبی عنوان نشده اما از قرار معلوم، قرار است میلیاردها دلار روی ایجاد شبکه‌ای از کارخانه‌ها برای تولید نیمه‌رساناها سرمایه‌گذاری شود تا تراشه‌هایی مطابق با طرح‌های سفارشی مشتریان خود تولید کنند و نیز بحث‌هایی روی مشارکت برای تولید تراشه‌ها انجام شود. آلتمن در این سفر دو روزه برای دومین بار از کره جنوبی بازدید کرده و در کنار دیدار با مدیران دو این شرکت، کنفرانسی را نیز با استارتاپ‌های محلی داشته است. حرکت اخیر او توجه‌ها را به خود جلب کرده زیرا این تاجر به دنبال شراکت جدیدی در تلاش برای توسعه بازار تراشه هوش مصنوعی است که شرکت آمریکایی «انویدیا» بزرگ‌ترین شرکت مسلط بر این حوزه است. هر دو شرکت کره‌ای تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالا را تولید می‌کنند که در تراشه‌های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عبارتی، 90 درصد سهم بازار این تراشه‌ها را در اختیار دارند. این در حالی است که سامسونگ الکترونیک در رقابت با شرکت تولید نیمه‌رساناها در تایوان، قرار است تراشه‌هایی را تولید کند. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: