۱۴۳۵۶
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
تعداد بازدید : ۳۸
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

اسپورت مول در گزارشی آماری به تقابل دو قدرت برتر آسیا در جام ملت های آسیا پرداخته است.

اسپورت مول در گزارشی آماری به تقابل دو قدرت برتر آسیا در جام ملت های آسیا پرداخته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپورت مول، ایران و ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت ها شنبه در ورزشگاه شهر آموزش به مصاف هم خواهند رفت.

ایران توانست از دیدار دشوار برابر سوریه جان سالم به در برد و با تساوی ۱-۱ و برتری در ضربات پنالتی راهی این مرحله شود در حالی که ژاپن بحرین را ۳ بر یک شکست داد و راهی این دور از رقابت ها شد.

ایران با تیمی که ۷۰ پله پایین‌تر از آنها در رده بندی فیفا قرار داشت بازی سختی داشت و بازی دفاعی سوریه برای ایران مشکل ساز شد و باعث شد ایران ده نفره شود ولی در ضریات پنالتی برنده از زمین خارج شد.

شنبه هشتمین حضور متوالی آنها در این مرحله از رقابتها خواهد بود و تیم ملی ایران در چهار بازی قبلی خود تنها یک بار از این مرحله عبور کرده که به دور قبل برمی گردد که شاگردان کی‌روش، چین را با نتیجه ۳ بر صفر در سال ۲۰۱۹ شکست دادند.

تیم ملی از مارس ۲۰۲۲ (شکست ۲- صفر مقابل کره جنوبی) برابر تیمی از آسیا شکست نخورده است و در ۱۲ بازی از ۱۳ بازی اخیر خود مقابل تیم های آسیایی در زمان عادی پیروز شده است.

باید ۱۸ سال به عقب برگردید تا به آخرین برد ایران مقابل ژاپنی ها برسید جایی که ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی در سال ۲۰۰۵ در ورزشگاه آزادی توانست دو بر یک ژاپن را شکست دهد.

به نظر می رسد شکست شوکه کننده مقابل عراق، ژاپن را از خواب بیدار کرده است. این تنها باختی است که مردان هاجیمه موریاسو در دوازده دیدار قبلی متحمل شده‌اند. سامورایی ها در ۱۳ بازی از ۱۴ بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها بیش از یک بار در بازیهایشان گلزنی کردند.

ژاپنی ها در هشت دوره اخیر جام ملت های آسیا به این مرحله رسیدند و تنها دو بار در سالهای ۱۹۹۶ و ۲۰۱۵ از رسیدن به دور بعدی بازماندند و در شش دوره دیگر به سلامت از این مرحله عبور کردند.

آبی ها در ۶ بازی از ۷ بازی اخیر خود مقابل ایران شکست نخورده‌اند، از جمله پیروزی ۳-۰ در نیمه نهایی جام ملت های آسیا چهار سال پیش و باید دید ایران انتقام شکست آن سال را خواهد گرفت یا خیر.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: