۵۹۴۵
سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : ۶۳
خط ملی اعتیاد که از سوی سازمان بهزیستی ایجاد شده پاسخگوی سوالاتی در خصوص این بیماری است.

خط ملی اعتیاد که از سوی سازمان بهزیستی ایجاد شده پاسخگوی سوالاتی در خصوص این بیماری است.

به گزارش فراتیتر، 74 درصد افرادی که با این خط تماس می گیرند زنان هستند و علائم گل و شیشه بیشترین حجم سوالات را به خود اختصاص داده است.
«فرهاد اقطار» معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی درباره خط ملی اعتیاد گفت: ۷۴ درصد افرادی که با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند زنان هستند و از ۱۰۰ درصد تماس‌هایی که با ما برقرار می‌شود، بیشترین تماس‌ها درخصوص برنامه‌های پیشگیری است.
اقطار ادامه داد: همچنین از ۴۶ درصد افرادی که با این سامانه تماس برقرار می‌کنند یا خودشان در گیر اعتیاد هستند و یا خانواده و فرزندانشان درگیر اعتیاد هستند و به دنبال درمان هستند.
وی در پاسخ به این سوال که بیشتر سوالات تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد در چه زمینه‌ای است، ادامه داد: در بیشتر موارد، تماس‌گیرندگان در خصوص علائم گل و شیشه سوال می‌پرسند و در ۶ ماهه ابتدای سال بیشترین سوالات از تماس‌های برقرار شده با خط ملی اعتیاد درباره گل و شیشه است.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در پاسخ به این سوال که آیا تماس با خط ملی اعتیاد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است، گفت: خیر، علت آن نیز این است که اعتبارات محدودی در اختیار داریم و تعداد نیروهای ما محدود است. ما زمانی می‌توانیم تبلیغات گسترده‌ای درباره خط ملی اعتیاد داشته باشیم که تمام خطوط آن فعال باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: