۷۲۸۶
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
تعداد بازدید : ۷۱
به گفته وزیر ارتباطات در یک سال گذشته روند فعالیت هموطنان ما در سکوهای داخلی بسیار رو به رشد بوده است.

به گفته وزیر ارتباطات در یک سال گذشته روند فعالیت هموطنان ما در سکوهای داخلی بسیار رو به رشد بوده است.

به گزارش فراتیتر،  بر اساس گزارش ها در حال حاضر ماهانه نزدیک به ۴۰ میلیون نفر از هموطنان عزیز - کاربران یکتا - از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند.

در همین رابطه به تازگی عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بهبود وضعیت شبکه‌های اجتماعی داخلی طی یک سال گذشته خبر داده است.

زارع پور در ارزیابی خود پیرو شرایط کسب و کارهای اینترنتی در پلتفرم های داخلی، گفت: به واقع در یک سال گذشته  روند فعالیت هموطنان ما در سکوهای داخلی بسیار رو به رشد بوده است و در حال حاضر ماهانه نزدیک به ۴۰ میلیون نفر از هموطنان عزیز - کاربران یکتا - از پلتفرم‌های داخلی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه روزانه قریب به ۲۰ میلیون نفر از پلتفرم‌های داخلی استفاده می کنند، بیان کرد: با این حال کسب و کارها داخلی نیازمند به اصطلاح پاخور هستند و تلاش دارند تا در جایی قرار گیرند که مردم در آنجا حضور داشته که بتوانند کاربر گرفته و کسب و کارهای خود را به درستی معرفی کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: از این جهت، به نظر بنده وضعیت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی در طی  یک سال گذشته بهتر شده است.

طبق اطلاعات سایت خانه ملت، زارع پور در ادامه با اشاره به تصویب آئین نامه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی  روی  پیام رسان‌های داخلی در آبانماه سال گذشته بیان کرد: بخش هایی از این آئین نامه اجرایی و  بخش‌های دیگر از آن در حال اجراست و امیدواریم با اجرای کامل این آیین نامه زمینه حمایت حداکثری از کسب و کارهای داخلی و اینترنتی داخلی فراهم شود.

لازم به ذکر است اوایل تابستان امسال در دولت تصویب شد که کسب و کارهایی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی پر نکرده بودند، از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

درواقع یکی از مشکلاتی که مهاجرت کسب و کارهای اینترنتی از سکوهای خارجی به داخلی داشت، این بود که در آنجا مالیاتی پرداخت نمی‌کردند اما همین که به سکوهای داخلی می‌آمدند باید مالیات پرداخت می‌کردند؛ با مصوبه هیات دولت، این معافیت مالیاتی برای کسب و کارها فراهم شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: