۷۱۷۵
جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
تعداد بازدید : ۷۴
سیاسی خارجی

تازه ها

مجلس الجزایر با رأی ۱۰۰ درصدی قانون «جنگ با اسرائیل» را تصویب کرد.

مجلس الجزایر با رأی ۱۰۰ درصدی قانون «جنگ با اسرائیل» را تصویب کرد.

به گزارش فراتیتر، با گذشت ۲۸ روز از عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، حملات وحشیانه نیروهای ارتش و جنگنده‌های رژیم اشغال‌گر علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه ادامه دارد و هم‌اکنون درگیری‌ها بین مبارزان مقاومت و نیروهای صهیونیستی در شمال غزه شدت گرفته است.

در آستانه سخنرانی «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، هزاران نفر از مردم این کشور در «ضاحیه جنوبی» شهر بیروت جمع شدند تا به این سخنرانی مهم گوش دهند.

هم‌زمان با افزایش توجه رسانه‌ها و مقامات بین‌المللی و تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره محتوا و محورهای سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ۳ سناریو را برای محتوای سخنرانی دبیرکل حزب‌الله مطرح کرده است.

سناریوی اول: سخنرانی او بیان کلیات باشد و تحولات سیاسی و نظامی میدانی در جبهه‌های جنوب و شمال را تشریح کند و تأکید کند که پیروزی نصیب مردم غزه خواهد شد. این سناریو باعث ویرانی و مرگ بیشتر در نوار غزه و از دست رفتن اعتبار حزب الله خواهد بود.

سناریوی دوم: سخنرانی در سطح بالایی باشد و نصرالله در آن خطوط قرمزی را تعیین می کند که اگر اسرائیل از آنها عبور کند، حزب الله وارد جنگ خواهد شد یا تقابل در مناطق شمال را به میزان قابل توجهی گسترش خواهد داد. این محتمل‌ترین سناریو است.

سناریوی سوم«سناریوی آرماگدون»: نصرالله در اولین دقایق سخنرانی خود اعلام می کند که موشک ها اکنون به سمت تل آویو در حرکت هستند و نیروهای رضوان وارد الجلیل شده‌اند. اگرچه این سناریو بعید است، اما دستگاه امنیتی و نظامی اسرائیل هزار سال است که این سناریو را در نظر گرفته است.»

نگارنده درباره اهمیت سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان و چشم‌انتظاری تمام مقامات رژیم صهیونیستی به اینکه سیدحسن نصرالله چه خواهد گفت می‌افزاید «بین یک رهبری سیاسی بی‌اعتبار، ارتشی که آماده نبرد نیست و یک شکاف عمیق داخلی، امروز اسرائیل با بدترین کابوس خود از زمان تأسیس مواجه است و خواه ناخواه منتظریم، منتظر آنچه یک مرد در روز جمعه خواهد گفت!»

ناصر قدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد:

 رژیم صهیونیستی در ساعات اخیر ۱۶ کشتار دیگر را مرتکب شد که به شهادت ۱۹۸ فلسطینی دیگر منجر شد. 

تعداد شهدا به ۹۲۲۷ افزایش یافته است که ۳۸۲۶ نفر از آنها کودک و ۲۴۰۵ نفر نیز زن هستند. تعداد مجروحان نیز به ۲۳۵۱۶ نفر رسیده است.

۱۲۰۰ کودک هنوز در زیر آوار مدفون هستند. ۱۳۶ امدادگر کشته شدند ۲۵ خودروی آمبولانس به طور کامل منهدم شد.۱۲۶ بیمارستان و ۵۰ مرکز پزشکی دیگر هدف قرار گرفتند.

در ادامه حمایت‌های مردم منطقه و جهان از فلسطین و محکومیت نسل‌کشی مردم غزه، هزاران نفر از مردم قطر با تجمع در خیابان‌های شهر دوحه، علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند.

از زمانی که تاریخ دقیق سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان مشخص شد ترس و دلهره در رفتارهای دشمن صهیونیستی و محافل سیاسی و رسانه‌ای وابسته به این محور آشکار شد.


شبکه الجزیره با انتشار تصاویری اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی لحظاتی پیش دفتر خبرگزاری فرانسه و چند خبرگزاری دیگر در نوار غزه را بمباران کرد.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر با انتشار پیامی در فضای مجازی از  چهار کشور هم‌مرز با اراضی اشغالی یعنی اردن، سوریه، مصر و لبنان خواست تا اجازه دهند حامیان عراقی مردم فلسطین برای کمک‌رسانی به مردم مظلوم غزه و اهدای خون و کمک‌های دیگر وارد نوار غزه شوند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر با اظهاراتی تندوتیز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرد؛ بسیاری از کارشناسان تأکید می‌کنند اردوغان در حالی انتقادات لفظی خود علیه تل‌آویو را تشدید کرده که آنکار هم‌‍اکنون دارای بیشترین مراودات اقتصادی با رژیم صهیونیستی و از اصلی‌ترین مسیرهای تأمین انرژی رژیم است.

اردوغان دراین‌باره گفت: آنجا در نوار غزه جنایت هایی علیه بشریت انجام می شود.هیچ اصطلاحی برای توصیف وحشی‌گری که در انجا رخ می دهد، وجود ندارد.فلسطین صحنه یک فاجعه انسانی بی سابقه است. آنجا جنایت هایی علیه انسانیت انجام می شود.

وی با بیان اینکه «بیمارستان ها در غزه با وحشی گری بمباران می شود. اولویت ما آتش بس فراگیر در غزه است.» افزود: هیچ چیزی وجود ندارد که این وحشی گری را توجیه کند. ما تاکنون ۱۰ هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه به غزه ارسال کرده ایم و به ارسال کمک های بیشتر ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه «اولویت ما آتش بس همه جانبه در غزه است» گفت: تحرکات یکپارچه ما به عنوان ترکیه، اولا راه منتهی به آتش بس و سپس صلح دائم را تسهیل می بخشد.روی سازوکارهای جدیدی برای حل درگیری در خاورمیانه که همه از مسلمان، مسیحی و یهودی را در بربگیرد، کار می کنیم.

 رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که دقایقی پیش وارد تل آویو شده، حامل یک طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس موقت در غزه است.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که طرح آمریکا شامل بندهای زیر است:

آتش‌بس موقت ۱۲ ساعته در طول روز

ورود کمک‌های بشردوستانه و سوخت به غزه در این بازه زمانی و خروج اسرای دوتابعیتی به ویژه اسرایی که دارای تابعیت آمریکایی هستند.

تردد بین شمال و جنوب نوار غزه تنها به وسیله خودروهای آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل، صلیب سرخ و سازمان پزشکان بدون مرز انجام خواهد شد.

ورود ۵۰ هزار لیتر سوخت به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح.

افزایش تعداد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به ۲۰۰ کامیون در روز و ادامه فعالیت این گذرگاه برای خروج خارجی‌ها و دوتابعیتی‌ها و انتقال مجروحان به بیمارستان‌های مصر.بلینکن وارد تل‌آویو شد.

 محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی در واکنش به اولین عملیات نیروهای مقاومت عراق در اراضی اشغالی و ورود به جنگ علیه رژیم اشغالگر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  تمام آنچه که آمریکا از آن هراس دارد، گسترده تر شدن دایره نبرد است .. تشکر از شما ملت عراق، سربلندمان کردید. 

با تشدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، شامگاه دیروز پنج‌شنبه مبارزان مقاومت اسلامی عراق اعلام کردند « اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی در سواحل بحرالمیت را هدف قرار دادیم.»

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا لحظاتی پیش وارد تل آویو شده است.

این سومین سفر وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی از آغاز جنگ غزه است.

سفر وزیر خارجه آمریکا به تل‌آویو هم‌زمان با سخنرانی بسیار مهم امروز جمعه سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان انجام می‌شود.

رسانه‌های آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند که بلینکن در این سفر تلاش دارد مقامات رژیم صهیونیستی را به توقف جنگ متقاعد کند.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» اعلام کرد که شمار نظامیان اسرائیلی کشته شده در ۲ روز اخیر به ۲۴ نفر افزایش یافته است.

مقامات رژیم پیش از این اعلام کرده بودند که از روز سه‌شنبه تا روز پنج‌شنبه و از زمان ورود نظامیان ارتش اشغالگر ۲۰ نظامی صهیونیستی در نبرد با مبارزان مقاومت به هلاکت رسیدند.

رسانه‌ها و مقامات مقاومت فلسطین می‌گویند این آماری است که رژیم صهیونیستی به آن اعتراف کرده، تعداد واقعی کشته‌ها و تلفات این رژیم به مراتب بیشتر از آمارهای اعلامی است.

هم‌زمان گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که «مجاهدان ما امروز جمعه یک تانک مرکاوای ارتش صهیونیستی را با چهار راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و منهدم کردند»

در ادامه اعتراض‌های مردم مناطق مختلف به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوا ر غزه، نمایندگان مجلس الجزایر با اکثریت آرا رسماً به رئیس‌جمهور این کشور اجازه دادند تا در صورت لزوم، وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شود.

جلسه رأی‌گیری با شعارهای طولانی در حمایت از مردم و گروه‌های مقاومت فلسطین برگزار شد.

الجزایر اولین کشور عربی است که مجلس آن در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، به صورت رسمی و قانونی به نیروهای مسلح کشور خود، اجازه حمله علیه رژیم صهیونیستی را می‌دهد.

تل آویو در حال بررسی موضوع خروج رهبران حماس از غزه در ازای آزادی اسرا است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گزارش داد، اسرائیل در حال بررسی امکان ارائه مجوز لازم به رهبران جنبش حماس، از جمله شاخه نظامی آن برای خروج آزادانه از نوار غزه در ازای آزادی همه اسرا است، زیرا این امر باعث می‌شود که جنگ در مدت کوتاهی پایان یابد.

این روزنامه عبری زبان همچنین مدعی شده که عملی شدن این پیشنهاد بیانگر آن است که اهداف اعلام شده برای از بین بردن زیرساخت‌های گروه در محاصره غزه محقق شده است.

درگیری‌ها در اردوگاه جنین همزمان با جنگ در غزه شدت گرفته است.

در این ارتباط درگیری بین نیروهای مقاومت و نیروهای اشغالگر در جریان یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین گزارش شده است.

منابع المیادین همچنین گزارش دادند که اشغالگران در حال انتقال نیروهای کمکی از همه محورها به جنین هستند.

الجزیره هم گزارش داده است که تعدادی از فلسطینی‌ها بر اثر گلوله‌های اشغالگران در حومه اردوگاه جنین مجروح شدند. هلال احمر فلسطین دو زخمی بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر در حومه اردوگاه جنین در کرانه باختری را تائید کرده و گفته است که تا کنون حداقل یک فلسطینی با گلوله‌های اشغالگران در جنین در کرانه باختری به شهادت رسید.

گزارش‌ها همچنین از تلفات تأیید شده در میان نیروهای ویژه اشغالگر در جریان یورش به اردوگاه جنین حکایت دارد. کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز تائید کرد که یک افسر اسرائیلی در نبردهای جنین کشته و ۳ سرباز نیروهای این رژیم به شدت مجروح شدند.

«محمد ابو حطب»، خبرنگار تلویزیون فلسطین در بمباران منزلش در خان یونس به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای خبرنگار در غزه از هفتم اکتبر به ۴۱ نفر افزایش یافت.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: