۸۵۴۷
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
تعداد بازدید : ۴۲
سیاسی خارجی

تازه ها

وزیر خارجه دولت موقت لبنان: رژیم صهیونیستی، خبرنگاران و اصحاب رسانه را عامدانه هدف قرار می‌دهد ، بیروت به خاطر تجاوزات اسرائیل ضد خبرنگاران در جنوب کشور، از این رژیم به شورای امنیت شکایت می‌کند.

وزیر خارجه دولت موقت لبنان: رژیم صهیونیستی، خبرنگاران و اصحاب رسانه را عامدانه هدف قرار می‌دهد ، بیروت به خاطر تجاوزات اسرائیل ضد خبرنگاران در جنوب کشور، از این رژیم به شورای امنیت شکایت می‌کند.

به گزارش فراتیتر، در پی حمله عامدانه رژیم صهیونیستی به خبرنگاران در جنوب لبنان که روز گذشته منجر به شهادت 2 خبرنگار لبنانی شد، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد که این کشور از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت می‌کند.

بوحبیب از شورای امنیت و جامعه بین‌المللی خواست هرگونه تجاوز به خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ را محکوم کنند.

وی تاکید کرد که اسرائیل با هدف سرکوب آزادی بیان و مطبوعات، اصحاب رسانه و خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد.

واحد رسانه‌ای مقاومت اسلامی لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای شهادت خبرنگاران المیادین در نتیجه تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر را تسلیت گفته و تاکید کرد که دشمن اشغالگر نمی‌تواند ضربات سنگینی که رزمندگان مقاومت به آن وارد می‌کنند را تحمل کند و با بزدلی به هدف قرار دادن اصحاب رسانه متوسل می‌شود اما ما پاسخ این جنایات را در میدان به دشمن می‌دهیم.

بعد از آن حزب‌الله با صدور  چند بیانیه متوالی از حملات سنگین خود به مواضع رژیم اشغالگر در پاسخ به حمله تروریستی این رژیم ضد خبرنگاران در جنوب لبنان خبر داد.

روز گذشته در حمله رژیم صهیونیستی به شهرک «طیرحرفا» در جنوب لبنان، 2 روزنامه‌نگار لبنانی و یک غیرنظامی به شهادت رسیدند. «فرح عمر» خبرنگار و «ربیع المعماری» تصویر بردار شبکه المیادین بودند که در حملات دیروز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

غسان بن جدو، مدیر شبکه المیادین لبنان در واکنش به شهادت دو خبرنگار این شبکه در حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان گفت که این حمله مستقیم و قطعا عامدانه بوده است. به دشمن اسرائیلی می‌گویم که شما هرگز نمی‌توانید صدای المیادین را خاموش کنید.

نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت موقت لبنان نیز در واکنش به شهادت دو خبرنگار شبکه المیادین گفت، این جنایت‌ و حمله ثابت می‌کند جنایت‌های اسرائیل که هدفش ساکت کردن رسانه‌هاست، حد و مرز نمی‌شناسد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: