۸۶۲۵
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
تعداد بازدید : ۴۹
به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی: یک قلاده یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم دیده شد.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی: یک قلاده یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم دیده شد.

به گزارش فراتیتر، رضا شکاریان گفت: تصویربرداری از یوزپلنگ به وسیله یکی از طبیعت گردان در ارتفاعات غرب پناهگاه حیات وحش میاندشت انجام شده است.

وی با بیان اینکه شمار مشاهده یوزپلنگ در حاشیه پناهگاه حیات وحش میاندشت افزایش یافته است، افزود: این نهمین مشاهده یوزپلنگ و پنجمین مورد ثبت تصویر برداری از یوزپلنگ آسیایی در سال جاری است.

شکاریان یادآور شد: پارسال بیش از ۱۰ مورد مشاهده یوزپلنگ در استان گزارش شد که این امر نشان از پایداری و مناسب بودن وضعیت زیستگاه برای این گونه وحشی و با ارزش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: منطقه میاندشت در جاجرم و توران در سمنان آخرین پناهگاه یوزپلنگ ایرانی هستند و حفاظت از کریدور بین این ۲ منطقه نقش موثری در ادامه حیات این گونه دارد.

وی افزود: منطقه میاندشت شامل پناهگاه حیات وحش و پارک ملی ضامن آهو با وسعت ۸۵ هزار هکتار در شهرستان جاجرم و جنوب استان خراسان شمالی واقع شده است.

پناهگاه حیات وحش میاندشت در شهرستان جاجرم یکی از قدیمی ترین مناطق چهار گانه کشور به شمار می رود.

میاندشت دارای یکی از غنی ترین و متراکم ترین گونه های جانوری در بین زیستگاه های استپی کشور است و این پناهگاه با پارک ملی گلستان ۱۰۰ کیلومتر، با منطقه حفاظت شده قرخود در شهرستان مانه و سملقان ۸۰ کیلومتر با منطقه حفاظت شده خار توران شاهرود ۷۵ کیلومتر و با منطقه حفاظت شده سالوک اسفراین ۳۰ کیلومتر فاصله دارد.

شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی دارای سه شهر جاجرم، سنخواست و شوقان، سه بخش، پنج دهستان و ۵۵ آبادی است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: