۱۰۸۳۶
يکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
تعداد بازدید : ۴۵
معاون وزیر جهاد‌کشاورزی گفت:کشور ثروتمندی از لحاظ ذخایر ژنتیکی هستیم به‌طوری که ذخایر ما از کل اروپا بیشتر است اما به حفظ و حراست از آنها کمتر توجه داشته‌ایم به طوری‌که در اروپا ۷ هزار ذخیره ژنتیکی وجود دارد اما این رقم در ایران ۸ هزار است.

معاون وزیر جهاد‌کشاورزی گفت:کشور ثروتمندی از لحاظ ذخایر ژنتیکی هستیم به‌طوری که ذخایر ما از کل اروپا بیشتر است اما به حفظ و حراست از آنها کمتر توجه داشته‌ایم به طوری‌که در اروپا ۷ هزار ذخیره ژنتیکی وجود دارد اما این رقم در ایران ۸ هزار است.

به گزارش فراتیتر، مجتبی خیام نکویی رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اظهارداشت: تشخیص به موقع برای تصمیم‌گیری و مدیریت بیماری‌های حوزه دامپزشکی کمک زیادی میکند که نانوتکنولوژی میزان دقت و سرعت را افزایش میدهد.

وی افزود: کشور ثروتمندی از لحاظ ذخایر ژنتیکی هستیم به طوری که ذخایر ما در این بخش از کل اروپا بیشتر است اما برای حفظ و حراست از آنها کمتر توجه داشته ایم به طوری که در اروپا 7 هزار ذخیره ژنتیکی وجود دارد اما در ایران 8 هزار است.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه سالها در کشور در حوزه تولیدات کشاورزی ریل گذاری مناسبی نداشته ایم ادامه داد: بعد از 44 سال از پیروزی انقلاب امروز سند ملی امنیت غذایی دانش بنیان توسط رییس جمهور ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: این سند توسط 400 استاد دانشگاه در حوزه های مختلف تدوین شده است که بخش هایی از آن نیز در ارتباط با حوزه دامپزشکی است.

وی افزود: تقویت نظام هوشمند الگوی مصرف و ایجاد نظام هوشمند پایش از جمله این موارد است.

خیام نکویی اظهارداشت: 5700 کیلومتر ساحل در کشور داریم اما تنها یک میلیون و سیصد هزار تن از فرصت برای تولید آبزیان استفاده می‌شود.

در ادامه حامد زارعی ریاست سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ، گفت: بعد از چند سال وقفه، کنگره های سازمان نظام دامپزشکی کشور دوباره احیا شده است. به این صورت که در اسفند ماه کنگره بهداشت مواد غذایی و در اردبیهشت ماه سال آینده کنگره آبزیان را داریم.

وی افزود: سعی میکنیم رسالت خود در ارتقای سطح علمی دامپزشکان کشور را به نحو احسن انجام و ارتقا دهیم.

مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم در ششمین کنگره بین المللی کلنیسین های دام های بزرگ اظهار داشت: 125 میلیون تولید محصولات کشاورزی در کشور وجود دارد که 18 میلیون تن آن مربوط به تولیدات مرتبط با فعالیت های دامپزشکی و سلامت آنها در دست دامپزشکان است.

وی افزود: ارزش اقتصادی این صنایع هزار همت است که نقش دامپزشکان در اعتلا و حفظ آنها بسیار مورد اهمیت است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: 7500 بیمارستان، درمانگاه، کلنیک، مرکز مایه‌کوبی و آزمایشگاه دامپزشکی در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: اصلاح ساختار دامپزشکی و ایجاد بهره وری حداکثری در این سازمان توسط ما و همکاران دنبال می‌شود.

بنابر این گزارش ششمین کنگره بین المللی کلنیسین های دام های بزرگ در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار و مقالات علمی جدید در حوزه دام های سنگین ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: