۱۸۶۴
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۳۰۲
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

رئیس بانک مرکزی گفت: آمریکا از تمام ابزار‌های خود برای مختل کردن درآمد‌های بین المللی، منافذ بانکی و صادراتی ایران استفاده کرد.

به گزارش فراتیتر، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم را باید هدف گذاری کرد و به سمت کاهش آن پیش رفت، اظهار کرد: این اتفاق در آینده خواهد افتاد و کسری بودجه دولت نباید موجب رشد پایه پول شود.

او ادامه داد: بهترین روش در شرایطی که دولت شکل نقدینگی دارد فروش اوراق بود که در چند مدت گذشته رخ داده است.

همتی با بیان اینکه ذخایر ارزی بانک مرکزی در حد کفایت است، گفت: مصمم هستیم که اگر با این روش پیش برویم، تورم به ۲۴ درصد هم می‌رسد و آن را به تدریج کاهش خواهیم داد.

او اظهار کرد: در سال ۹۷ شرایط خیلی سختی را داشتیم، اما باید گفت سال ۹۸ یکی از سخت‌ترین سال‌های بعد از دوران انقلاب اسلامی بود، تحریم‌های تحمیلی در ۲ ساله گذشته بی‌سابقه و هوشمندانه بود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: هوشمندانه از این جهت بود که دولت آمریکا از همه ابزار‌های خود استفاده کرد تا ایران را از درآمد‌های بین المللی خود محروم کند و تمام منافذ بانکی و صادراتی ایران را مختل کند. این اقدامات در چارچوب هدف فروپاشی اقتصادی کشور و نرسیدن به چهلمین سال انقلاب اسلامی بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: