۳۲۴۹
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
تعداد بازدید : ۳۰۵
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر ویژه

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: جمهوری اسلامی ایران هرگز موضوع ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد.

به گزارش فراتیتر، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، روابط ایران و عراق را به‌پشتوانه اشتراکات فراوان تاریخی، مذهبی، فرهنگی و عادات و سنن به‌معنی واقعی کلمه برادرانه خواندند و تأکید کردند: آنچه در روابط دوجانبه برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است منافع، مصالح، امنیت، عزت، اقتدار منطقه‌ای و بهبود شرایط در عراق است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ایران هیچ‌گاه بنای دخالت در امور عراق را نداشته و نخواهد داشت، گفتند: ایران، خواهان عراقِ عزتمند، مستقل و با حفظ تمامیت ارضی و وحدت و انسجام داخلی است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: ایران قطعاً با هرآنچه موجب تضعیف دولت عراق شود، مخالف است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: البته دیدگاه آمریکایی‌ها درباره عراق درست در نقطه مقابل ما است زیرا آمریکا به‌معنی واقعی کلمه دشمن است و موافق عراق مستقل، قوی و دارای حکومتی با رأی اکثریت نیست.

ایشان تأکید کردند: برای آمریکایی‌ها اینکه چه فردی نخست وزیر عراق باشد مهم نیست آنها به‌دنبال حکومتی همچون حکومت «پل برمر» حاکم آمریکایی عراق در اوایل سقوط صدام هستند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ایران در خصوص روابط عراق با آمریکا دخالتی نمی‌کند اما انتظار دارد که دوستان عراقی، آمریکا را بشناسند و بدانند که حضور آمریکا در هر کشوری منشأ فساد، خرابی و ویرانی است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: