۵۹۷۵
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
تعداد بازدید : ۱۱۰
وزیر آموزش و پرورش از جذب ۷۵ هزار معلم جدید در کشور خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش از جذب ۷۵ هزار معلم جدید در کشور خبر داد.


به گزارش فراتیتر، رضا مراد صحرایی با بیان اینکه بر اساس استانداردها حدود 200 هزار معلم کمبود داریم اظهار کرد: بخش دیگری از کمبود معلم از طریق بکارگیری معلمان بازنشسته و دانشجو معلمان برای سال تحصیلی جاری جبران شده است.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در آموزش و پرورش بر اساس استانداردها حدود ۲۰۰ هزار معلم کمبود داریم اما کاری که همکاران ما در این دوره انجام دادند، ستودنی است به این نحو که در خردادماه، تیرماه و شهریورماه مهمترین و بزرگترین کار ساماندهی معلمان را انجام دادیم.
صحرایی ادامه داد: ۷۵ هزار معلم جدید در حال جذب هستند و بخش دیگری از کمبود معلم از طریق به کارگیری معلمان بازنشسته، دانشجو معلمان در سال های سوم و چهارم دانشگاه و سایر ظرفیت‌هایی از این دست جبران شده است.
وی تاکید کرد: ۷۵ هزار ردیف استخدام معلم برای آموزش و پرورش تعریف شده بود که از این میزان ۲۵ هزار ردیف برای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی در نظر گرفته شد که استخدام شدند و ۲ ردیف استخدامی که برای معلمان مقطع ابتدایی، هنرستان و دبیران متوسطه است نیز اجرا شده و در مقطع ابتدایی ۱۷ هزار و ۵۰۰ معلم پذیرفته شدند که البته تکمیل ظرفیت هم برای آن در نظر گرفته شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان مهرماه تکمیل ظرفیت جذب معلمان به اتمام برسد، گفت: دلیل کسری فعلی این است که هنوز در مورد جذب دبیران، نتایج اعلام نشده است. اما اینکه گفته شود معلم در کلاس نداریم، درست نیست و در همه کلاس‌ها معلم حضور دارد.
وی ادامه داد: اگر کلاسی خالی از معلم باشد، سایر معلمان این خلاء را پر می‌کنند تا معلم در نظرگرفته شده به کلاس مربوطه اختصاص داده شود. البته رسانه‌ها باید بدانند که کسری معلم طی دو سال دولت سیزدهم ایجاد نشده است. بلکه کسری معلم زمانی ایجاد شد که ظرفیت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان که ظرفیت راهبردی نظام است، در دولت‌های قبل به کمتر از ۴ هزار نفر رسید و امروز آثار آن را مشاهده می‌کنیم.
صحرایی تاکید کرد: دولت سیزدهم بنا دارد سیاست تربیت معلم را افزایش دهد که در این رابطه ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۰ درصد بیشتر شده و سال‌های آینده نیز این رویه ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: