۵۸۷۲
شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۱۳۱
وزیر آموزش و پرورش خبر داد:
وزیر آموزش و پرورش از اولویت قرار گرفتن معلولین برای استخدام در مدارس استثنایی کشور خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش از اولویت قرار گرفتن معلولین برای استخدام در مدارس استثنایی کشور خبر داد.
 
به گزارش فراتیتر، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در استخدام مدارس استثنایی کشور، معلولین در اولویت قرار دارند گفت: تا جایی که حق افراد دارای معلولیت باشد و بر اساس آنچه قانون حمایت از حقوق معلولان مشخص کرده، وظیفه داریم که این افراد را استخدام کنیم.

 رضامراد صحرایی تاکید کرد: البته یک نکته مهم نیز وجود دارد که نباید از آن غافل شد؛ شغل معلمی قواعدی دارد که باید این قواعد را رعایت کرد. بنابراین اتفاقا معلولان برای استخدام در مدارس استثنایی کشور در اولویت هم قرار دارند و بکارگیری افراد معلول، قطعا در آموزش و پرورش مطابق قانون اتفاق می‌افتد و مشکلی از نظر ما وجود ندارد.
مطابق با قوانین موجود، دولت مکلف است حداقل سه درصد (۳٪) از مجوزهای استخدامی (رسمی، پیمانی، کارگری) دستگاه‌های دولتی و عمومی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند، را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد. البته به جز موارد ذکرشده در بندهای (ت) و (ث) ماده (۱۱) این قانون. بندهای (ت) و (ث) ماده (۱۱) قانون حمایت از حقوق معلولان می‌گوید: دولت مکلف است جهت ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد دارای معلولیت تسهیلات ذیل را فراهم نماید: اختصاص سی درصد (۳۰٪) از پست‌های سازمانی تلفنچی (اپراتور تلفن) دستگاه ها، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی به افراد نابینا و کم بینا و افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی و اختصاص سی درصد (۳۰٪) از پست‌های سازمانی متصدی دفتری و ماشین‌نویسی دستگاه ها، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی به افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی.
همچنین براساس قانون حمایت از حقوق معلولان که با عنوان لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ و تأیید شورای نگهبان ابلاغ شده است؛ سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است نسبت به تخصیص این سهمیه استخدامی برای افراد دارای معلولیت اقدام و بر رعایت آن نظارت نماید.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: