۷۰۱۹
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
تعداد بازدید : ۶۵
رئیس سازمان بهزیستی کشور از برکناری 4 معاون وزیر به دلیل عدم اجرای قوانین در خصوص افراد دارای معلولیت خبر داد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از برکناری 4 معاون وزیر به دلیل عدم اجرای قوانین در خصوص افراد دارای معلولیت خبر داد.

به گزارش فراتیتر، علی محمد قادری گفت: ۴ معاون وزیر به دلیل عدم تمکین از قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برکنار و حکم انفصال آنها از طریق مراجع قضایی صادر شده است.
وی در نخستین نشست آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت که صبح امروز با حضور معاونین توسعه مدیریت وزارتخانه‌ها در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به نظام مسائل سخت و مشکلات مردم به خصوص جامعه سازمان بهزیستی شده و این مسئله قابل تقدیر است.

وی افزود: قانون حمایت از افراد دارای معلولیت دولت‌ها را مکلف می کند که از ظرفیت جامعه نخبگانی در مجموعه بهزیستی استفاده شود و این افراد را در پست‌های مورد نظر بکارگیری کند.
قادری ضمن قدردانی از مدیران سازمان استخدامی امور کشوری در دولت سیزدهم گفت: در طی دو سال گذشته توجه ویژه‌ای نسبت به استخدام جامعه معلولان شده است و قرار است آزمون ویژه استخدامی معلولان با حمایت سازمان امور استخدامی کشور برگزار شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص آزمون ویژه استخدامی معلولان گفت: این آزمون تا پایان سال 1402 برگزار و از ظرفیت نخبگانی جامعه معلولان استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: از بین 61 دستگاه مسئول در سطح کشور حدود 45 دستگاه در جلسه امروز حضور پیدا کردند که این نشان از توجه ویژه به جامعه هدف بهزیستی دارد و ما قدردان این حضور هستیم و جهت حضور مهمانان در جلسه امروز جایزه شگفتانه‌ای به آنها خواهیم داد که این جایزه بازدید مدیران در این جلسه از مرکز شیرخوارگاه سازمان بهزیستی خواهد بود که جایزه ویژه‌ای محسوب می‌شود.

قادری با اشاره به اینکه 10 درصد از جامعه 85 میلیونی کشور (8.5 میلیون نفر) افراد دارای معلولیت هستند گفت: با تاکید رئیس جمهور بنا شده که از ظرفیت جامعه معلولان در پست‌های دولتی، سازمان استفاده شود.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به برکناری و انفصال از خدمت 4 معاون وزیر تصریح کرد: در روزهای گذشته 4 معاون وزیر به دلیل عدم تمکین قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برکنار و حکم انفصال آنها از طریق مراجع قضایی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه معلولان مطالبه‌گری زیادی را در بخش‌های مختلف از جمله اشتغال‌شان دارند گفت: این افراد نیز در طول هفته مسیری را طی می‌کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

قادری افزود: در آزمون ویژه استخدام معلولان قرار است 4 هزار و 33 نفر در دستگاه‌های مختلف مشغول به کار شوند و همانطور که گفته شد این آزمون قبل از پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به تاکید رئیس جمهور مبنی بر استفاده از ظرفیت معلولان در دستگاه‌های دولتی اشاره کرد گفت: همزمان با روز جهانی عصای سفید و در مراسمی که در این باره برگزار شد رئیس جمهور به این مسئله تاکید داشت.

وی همچنین به موفقیت‌های معلولان در بازی‌های آسیایی هانگژو اشاره کرد و گفت: ورزشکاران ایرانی در این بازی‌ها به رتبه دوم دست یافتند و در این رقابت‌های 41 بانو مدال گرفتند.

قادری خطاب به حاضران در جلسه گفت: ما دست یاری خودمان را باید از هرگونه ترک فعل به سمت شما دراز می‌کنیم و با تمام وجود معلولان را در این بخش یاری بکنید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سالمندی و معلولیت فاصله زیادی با ما ندارد گفت سالانه 300 هزار تصادف رخ می‌دهد که نتیجه آن 60 هزار معلولی است که در سبد سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند و این افراد نیازمند به شغل، موارد بهداشتی جسمی، روحی روانی و ... هستند.

وی با اشاره به اینکه 100 هزار دانش‌ آموز استثنایی در کشور تحصیل می‌کنند گفت: اگر حداقل‌ها برای این افراد نباشد، این دانش‌آموزان باید به خانه‌های خود بازگردند و دچار مشکلات عجیب و غریبی خواهند شد.

قادری به آمار افراد دارای اختلال اوتیسم، گفت: از هر 286 دختر یک نفر دچار اوتیسم می‌شود البته در بین پسران این آمار بالاتر است.

وی گفت: بر اساس آمار و گزارش‌ها در 33 سال آینده جمعیت سالمندی ایران بین 25 تا 30 درصد خواهد بود و از همین امروز باید تدابیر لازم را برای این مسئله در نظر بگیریم.

منبع: تسنیم
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: