۷۰۲۱
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
تعداد بازدید : ۵۹
دبیر علمی سی‌وچهارمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران از افزایش ۳۰ درصدی اختلالات عضلانی دانش‌آموزان پس از همه‌گیری کرونا در کشور خبر داد.

دبیر علمی سی‌وچهارمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران از افزایش ۳۰ درصدی اختلالات عضلانی دانش‌آموزان پس از همه‌گیری کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش فراتیتر، بهروز عطارباشی اظهار کرد: مهم‌ترین کار فیزیوتراپیست‌ها، برگرداندن حرکت به بیمار است. خلا فیزیوتراپیست در بررسی سلامت و سنجش دانش‌آموزان، مشاهده می‌شود؛ چرا که پس از شیوع کرونا در کشور، 30 درصد به آمار اختلالات عضلانی اسکلتی دانش‌آموزان اضافه شده است‌.

وی افزود: زندگی ماشینی و کم‌تحرکی و سپس همه‌گیری بیماری کرونا، سبب تشدید اختلالات حرکتی شده است.

عطارباشی ادامه داد: اختلالات عضلانی و اسکلتی، در پی بی‌حرکتی یا قرار گرفتن در وضعیت‌های طولانی و ثابت ایجاد می‌شود. در حال حاضر استفاده از کوله‌پشتی سنگین، نشستن طولانی مدت پشت رایانه و استفاده از تلفن همراه، منجر به بروز این مشکلات در نوجوانان شده است.

دبیر علمی سی‌وچهارمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران با بیان این‌که در حال حاضر استفاده از تلفن همراه به سنین دبستان نیز رسیده است که می‌تواند باعث کاهش ‌کارکرد عضلات نوجوانان شود، گفت: یکی از نکاتی که باید رعایت شود آموزش به همه آحاد جامعه و افزایش فعالیت بدنی دانش‌آموزان از طریق پیاده‌روی روزانه و ورزش کردن است‌.

به گفته وی، اختلالات اسکلتی عضلانی، مجموعه‌ای از مشکلات مربوط به عضلات و اسکلت بدن مانند محدودیت‌های حرکتی، ساییدگی مفاصل و مشکلات ستون فقرات است که در پی سبک زندگی نادرست ایجاد می‌شود و با فیزیوتراپی می‌توان آن را بهبود بخشید.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: