۶۰۷۸
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
تعداد بازدید : ۷۶
بر اساس اعلام رئیس پلیس راهور، طی شش ماه نخست حدود سه هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

بر اساس اعلام رئیس پلیس راهور، طی شش ماه نخست حدود سه هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.
به گزارش فراتیتر، سردار سید تیمور حسینی گفت: در نیمه نخست امسال تقریبا ماهانه ۵۰۰ کشته در تصادفات جاده‌ای داشتیم. در مجموع نزدیک به سه هزار نفر را در شش ماه امسال جان خود را در تصادفات از دست دادند و ما از نظر تعداد تصادفات شاهد افزایش شش درصدی در طول این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال بودیم. البته اگر این آمار را با افزایش ترددها مقایسه کنیم می‌توان نتیجه گرفت که شمار جانباختگان در مقایسه با افزایش ترددها کاهش داشته است.
وی تاکید کرد: در نیمه نخست امسال پلیس راهور ماه‌های پرکاری را پشت سر گذاشت. ۱۸ درصد افزایش تردد را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و این وضعیت تا پایان شهریور ماه ادامه داشت و در این ماه نزدیک به ۱۹ درصد افزایش ترددها را در طول محورهای مواصلاتی برون شهری در جاده‌ها داشتیم.
حسینی با بیان اینکه ما در بحث مدیریت ترافیک با یک مساله آسان و در عین حال سخت مواجهه هستیم، گفت: آسان به این علت که ما به هیچ عنوان در ارتباط با این حوزه با فرمول محرمانه‌ای مواجهه نیستیم. یعنی کشورهایی که در این زمینه توانستند به موفقیت‌هایی دست پیدا کنند معلوم است چه اقداماتی را انجام دادند. ما هیچ فرمول محرمانه‌ای نداریم. به عنوان مثال کشور ژاپن، کره جنوبی، سوییس، آلمان، کار محرمانه‌ای انجام ندادند که ما بگوییم این‌ها فرمول‌های خود را در اختیار ما قرار نمی‌دهند. یا آن‌ها چه کاری کردند که توانستند عدد کشته‌های تصادف خود را به زیر ۱۰۰ نفر در سال برسانند.
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: وضعیت ما در مساله ایمنی ترافیک خوب نیست و ما آمارهای نامناسبی را در ایران داریم. در واقع فرمولی را سازمان بهداشت جهانی در نظر گرفته است که کشته‌های ناشی از تصادف در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و در هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه است. ما در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت عدد دنیا حدودا ۲۵ نفر بوده و عدد ما نزدیک به ۲۲ است. یعنی ما در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از میانگین دنیا پایین‌تر هستیم. این شاخص در کل دنیا در آسیا در اروپا و در ایران در اختیار ما است. ولی در وسیله نقلیه کشور ما حتی از آسیا هم وضعیت نامناسب‌تر و بدتری را دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: