۹۵۵۴
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
تعداد بازدید : ۳۸
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که به پاگرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنیم گفت: باید برای پزشکان و متخصصان جذابیت ایجاد کنیم تا با افتخار در داخل کشور خدمت بکنند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که به پاگرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنیم گفت: باید برای پزشکان و متخصصان جذابیت ایجاد کنیم تا با افتخار در داخل کشور خدمت بکنند.

به گزارش فراتیتر، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی گفت: ما افتخار می‌کنیم که کمک کنیم به پاگرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان چرا که اگر به دنبال پیشرفت اقتصادی هستیم، این پیشرفت اقتصادی بر پایه علم و فناوری و دانش باید شکل بگیرد

وی افزود: باید شرکت‌های دانش‌بنیان محور اصلی رشد و توسعه پیشرفت کشور ما باشد به همین جهت ما در برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت کشور هدف‌گذاری می‌کنیم که هفت درصد از تولید ناخالص کشور بر پایه محصولات دانش‌پایه و محصولات دارای محتوای دانشی بالا تولید کنیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شده که ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور بر پایه محصولات دانش‌پایه و دارای محتوای دانشی بالا تولید شود.

منظور با بیان اینکه دانش‌آموزی را باید با حرفه آمیزی و مهارت تلفیق کنیم، ادامه داد: در صدد هستیم که دانشگاه‌ها بتوانند به رتبه‌های بالاتر و برتری در سطح بین‌المللی دست پیدا کنند.

وی بیان داشت: الان ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی داریم؛ هدف‌گذاری کردیم این تعداد به ۳۰۰ هزار دانشجو افزایش یابد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه افزود: گردشگری پزشکی یکی از فرصت‌های تولید ثروت در کشور است. در رشته پزشکی این ظرفیت به‌خوبی مهیاست.

منظور با تأکید بر اینکه صادرات فرهنگی و اسلامی می‌تواند به‌وسیله دانشجویان خارجی انجام شود، بیان داشت: ما باید بتوانیم در سطح منطقه دانشجوی خارجی تربیت کنیم و فارغ‌التحصیلان ما باید بتوانند به‌عنوان افراد شاخص در دانشگاه‌های خارج جذب بشوند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: در آموزش‌های پزشکی و سایر آموزش‌ها به دنبال مرجعیت علمی هستیم و موضوع کیفیت آموزش و ظرفیت جذب دانشجویان مورد تأکید ماست.

وی با اشاره به اینکه باید برای پزشکان و متخصصان جذابیت ایجاد کنیم تا با افتخار در داخل کشور خدمت بکنند، افزود: نگهداشت پزشکان و پیراپزشکان مسئولیت ماست.

منظور گفت: تلاش خواهیم کرد با ایجاد جذابیت‌های لازم این انگیزه را ایجاد بکنیم که متخصصان، پزشکان و پیراپزشکان ما با افتخار در داخل کشور خدمت بکنند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: