۱۰۷۵۵
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
تعداد بازدید : ۳۱
سیاسی خارجی

اخبار ویژه

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد هیچ بیمارستان فعالی در شمال غزه وجود ندارد و بیماران مجروح در انتظار مرگ هستند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد هیچ بیمارستان فعالی در شمال غزه وجود ندارد و بیماران مجروح در انتظار مرگ هستند.

به گزارش فراتیتر، سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد، شمال غزه به دلیل کمبود سوخت، کارکنان و تجهیزات دیگر بیمارستان‌های فعالی ندارد.

ریچارد پیپرکرن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در غزه گفت: «در شمال هیچ بیمارستان فعال دیگری وجود ندارد. الاهلی آخرین بیمارستان بود، اما اکنون به‌سختی کار می‌کند.»

 شان کیسی، هماهنگ‌کننده تیم‌های فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت به خبرنگاران در ژنو گفت: «دیر کردیم. غذای کافی وجود ندارد، هر کسی که با او صحبت می‌کنم، هر کجا در غزه می‌روم، گرسنه است. هر جا می‌رویم مردم از ما غذا می‌خواهند، حتی در بیمارستان.»

وی ادامه می‌دهد: «در حال حاضر، این مکان جایی است که مردم منتظر مرگ هستند، مگر اینکه بتوانیم آنها را به مکان امن‌تری منتقل کنیم تا بتوانند درمان شوند.»

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.

وزارت بهداشت غزه جمعه اعلام کرد: شمار شهدای تجاوزات نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به بیش از ۲۰ هزار تن رسیده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: