۱۱۱۲۳
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
تعداد بازدید : ۳۹
سیاسی داخلی

تازه ها

سخنگوی سپاه ترور شهید موسوی را ادامه نقض قوانین بین المللی توسط صهیونیست‌ها دانست و گفت: حق خود برای انتقام را محفوظ می‌دانیم و انتقام سختی از صهیونیست‌ها خواهیم گرفت.

سخنگوی سپاه ترور شهید موسوی را ادامه نقض قوانین بین المللی توسط صهیونیستها دانست و گفت: حق خود برای انتقام را محفوظ می‌دانیم و انتقام سختی از صهیونیست‌ها خواهیم گرفت.

به گزارش فراتیتر، سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری پیرامون شهادت سردار سید رضی موسوی با تبریک و تسلیت شهادت وی اظهار داشت: راه شهادت برای سپاه ‌پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب ادامه داشته است و افتخار سپاه حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.

وی افزود: شهید راه قدس ، سردار سید رضی موسوی بیش از 25 سال مسئولیت توانمندسازی و پشتیبانی محور مقاومت را بر عهده داشتند و یکی از مستشاران زبده و کار آزموده سپاه بودند.

سردار شریف ادامه داد: قطعا با شهادت این سردار عالیقدر هیچ خللی در ماموریتهای مقابله با رژیم صهیونیستی پیش نخواهد آمد و این راه با عزم و اراده جدی‌تر دنبال می‌شود و در سطح کلان این ماموریت توسط ستاد کل نیروهای مسلح و شورای عالی امنیت ملی راهبری می‌شود .

سخنگوی سپاه تصریح کرد: این شهید تجربیات ارزشمندی در تجهیز جبهه مقاومت و کمک های بزرگی به دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و لبنان داشت و به ویژه در تدارک رزمندگان مقاومت در مقابله با داعش کنار طراحان نظامی و عملیاتی نقش قابل توجهی ایفا کرد.

وی با اشاره به اذعان مبارزان جبهه مقاومت به خدمات و تلاش‌های سید رضی گفت: توانمندسازی لجستیکی جبهه مقاومت در عرصه‌های مختلف که هم اینک با گذشته فاصله معناداری پیدا کرده است ناشی از تلاش بی وقفه سیدرضی در انتقال تجهیزات و فناوری بوده است.

سردار شریف تاکید کرد: شاید دلیل این ترور در این بازه زمانی شکست غیرقابل ترمیم صهیونیستها در جریان طوفان الاقصی و انحراف افکار عمومی از این شکست سنگین بوده است. طوفان الاقصی یکی از انتقام‌های ترور سردار حاج قاسم سلیمانی از آمریکا و صهیونیستها به دست حماس و مقاومت قهرمان و سرافراز فلسطین بود و اسراییلی‌ها بدانند که سپاه دلیل این ترور را بخوبی می‌داند و واکنش مناسب به آن را در زمان خود نشان خواهد داد و این انتقام‌ها در زمان ها و مکان‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

سخنگوی سپاه گفت: صهیونیستها در عملیات اخیر 200 فرمانده تیپ و گردان از دست داند و بیش از 1500 نظامی تلفات و بالای 4 هزار نفر مجروح داده‌اند.

وی افزود: ترور شهید موسوی ادامه نقض قوانین بین المللی توسط صهیونیستها است و ما از مجامع بین المللی می‌خواهیم که این روند را متوقف کنند تا  صلح و امنیت بین المللی بیش از این به خطر نیفتد قطعا جمهوری اسلامی ایران حق خود برای انتقام را محفوظ می‌داند و انتقام سختی از صهیونیست‌ها خواهد گرفت.

سردار شریف در بیان جزئیات برنامه های تشییع و خاکسپاری شهید راه قدس سردار رضی موسوی تصریح کرد: پیکر مطهر شهید عزیز صبح امروز ( چهارشنبه) در زینبیه دمشق طواف داده شد سپس پیکر مطهر شهید به کربلا و بعد از آن به تهران انتقال داده خواهد شد. همچنین پیکر شهید موسوی ساعت هشت و30 دقیقه صبح فردا ( پنجشنبه 7 دی) از میدان آیینی امام حسین(ع) تشییع و در امامزاده صالح تجریش به خاک سپرده خواهد شد.

سخنگوی سپاه افزود: مراسم گرامیداشت سردار شهید نیز صبح شنبه ( 9 دی) از ساعت 9 تا 11  با حضور آحاد مردم قدرشناس تهران در حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ برگزار خواهد شد.

وی درباره نحوه پاسخ ایران به ترور شهید موسوی تاکید کرد: پاسخ ما به ترور شهید موسوی ترکیبی از اقدام مستقیم و جبهه مقاومت خواهد بود.

سردار شریف خاطرنشان کرد: علت هدف قرار گرفتن آمریکایی‌ها در منطقه بخصوص عراق این است که قبل از طوفان الاقصی هم عراق خروج آمریکایی‌ها را مصوب کرده بود و بعد از این عملیات خشم مردم این کشور برانگیخته شده و دامن آمریکایی‌ها را گرفته است. مهم این است که آمریکایی‌ها باید بپذیرند که از منطقه بروند زیرا در بن بست قرار گرفته‌اند.

سخنگوی سپاه در تشریح وضعیت صهیونیست ها ادامه داد: اسراییلی‌ها تحت فشار ویژه ای قرار دارند و برای برون رفت از آن می‌خواهند دامنه جنگ را گسترش داده و به سایر کشورها نیز بکشانند. یادآوری می کنیم برخورد ما با رژیم یک روند ادامه دار است و لحظه‌ای و نقطه‌ای نیست کمااینکه بعد از ترور دانشمندان هسته‌ای ما انتقام گرفتیم اما به دلیل فضای بسته رسانه‌ای صهیونیست ها اجازه انتشار این اخبار را ندادند.

سردار شریف با اشاره به تلفات ارتش صهیونیستی در جنگ غزه ، توانمندسازی جبهه مقاومت را از جلوه‌های انتقام از صهیونیستها دانست و گفت: تلفات صهیونیست ها در جنگ اخیر قابل مقایسه با جنگ های گذشته نیست و واقعیات میدانی موید آن است.

سخنگوی سپاه با بیان اینکه یکی از راهبردهای دشمن تبدیل جنگ فلسطین و اسراییل به جنگ ایران و اسراییل است، گفت: رهبر معظم انقلاب هم در روز اول این عملیات اعلام فرمودند که طوفان الاقصی یک اقدام فلسطینی است اما اسراییلی‌ها همچنان تلاش دارند این راهبرد خود را عملی کنند اما مسئولان ایرانی همواره واکنش مناسب به این راهبرد غلط  و جعلی را داشته‌اند.

وی درخصوص نحوه پاسخ به ترور شهید موسوی گفت: شرایط زمانی وقوع ترور سردار سلیمانی با ترور شهید موسوی متفاوت است ؛ امروز درگیری میدانی در جریان است  و به این مفهوم نیست که کار خاصی صورت نگیرد.

سردار شریف همچنین با اشاره به اقدام انصارالله و مقاومت اسلامی یمن در حمایت از فلسطین و مردم مظلوم غزه ، ناکامی امریکایی ها در ایجاد یک ائتلاف دریایی علیه یمن را شکستی راهبردی توصیف و تاکید کرد: اقدام یمن صرفا در تقابل با رژیم صهیونیستی است و ناامن سازی آبراه بین المللی هدف نیست؛ عدم همکاری هم پیمانان سنتی امریکا در ایجاد ائتلاف می تواند بیانگر همین موضوع باشد.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: