۱۱۱۹۱
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
تعداد بازدید : ۴۰
سیاسی خارجی

اخبار ویژه

آمریکا با حمایت انگلیس ، ژاپن و کانادا پیشبرد اقدامات مقدماتی را مطرح کرده است تا گزینه‌هایی برای رهبران گروه هفت آماده شود که در نشست احتمالی در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) بررسی شوند.
آمریکا با حمایت انگلیس ، ژاپن و کانادا پیشبرد اقدامات مقدماتی را مطرح کرده است تا گزینه‌هایی برای رهبران گروه هفت آماده شود که در نشست احتمالی در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) بررسی شوند.
 
به گزارش فراتیتر، روزنامه «فایننشال تایمز» امروز (پنجشنبه) گزارش داد که ایالات متحده پیشنهاد کرده است که گروه هفت (G۷) راه‌هایی را برای مصادره ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه بررسی کند.
 
 فایننشال تایمز نوشت: از آنجایی که متحدان [کی‌یف] عجله دارند تا به موقع درباره برنامه‌ای برای دومین سالگرد حمله روسیه به اوکراین توافق کنند، آمریکا پیشنهاد کرده است که کارگروه‌هایی از کشورهای عضو گروه هفت، راه‌هایی را برای مصادره ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده مسکو، بررسی کنند.
بر اساس این گزارش، ایالات متحده با حمایت انگلیس، ژاپن و کانادا پیشبرد اقدامات مقدماتی را مطرح کرده است تا گزینه‌هایی برای رهبران گروه هفت آماده شود که در نشست احتمالی در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) بررسی شوند.
 
در حالی که هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده و این موضوع به شدت در پایتخت‌های اروپایی مورد بحث است، تسریع در پرداختن به مصادره دارایی‌های مسکو برای اوکراین، اهمیت فزاینده آن برای غرب را آشکار می‌کند.
 
گزینه‌های مختلفی در پایتخت‌های غربی در حال بررسی است، از مصادره مستقیم و خرج کردن دارایی‌های بانک مرکزی روسیه تا بهره‌برداری از درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده یا استفاده از آنها به عنوان وثیقه برای وام‌ها.
 
از سوی دیگر نشریه پولیتیکو پیشتر نوشته بود: مقامات اتحادیه اروپا ماه‌هاست که در حال بررسی راه هایی برای استفاده از درآمد ناشی از دارایی های روسیه به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیارد دلار هستند که بعد از آغاز جنگ جمع‌آوری شده است. اما این طرح با انتقادهایی از سوی برخی دولت‌های اروپایی مانند فرانسه و آلمان مواجه شده زیرا آنها نگران آن هستند که این اقدام باعث بی‌ثباتی در ارز یورو شود.
 
در حالی که کشورهای غربی به حمایت‌های مالی و نظامی از اوکراین ادامه می‌دهند، روسیه با تحریم‌های اقتصادی گسترده غرب و کنترل صادرات توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و دیگر متحدانش مواجه بوده است.
 
 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
 
پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.
 
آمریکا در تازه‌ترین اقدامات خود برای حمایت از اوکراین خبر داد که آخرین بسته کمک تسلیحاتی و تجهیزاتی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار را در پایان سال جاری میلادی در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: