۱۱۸۵۲
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
تعداد بازدید : ۳۳
سیاسی داخلی

تازه ها

بنابر گفته رئیس هیات نظارت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نتایج بررسی صلاحیت‌ها در روزهای ۱۵ و ۱۶ دی اعلام می‌شود.

بنابر گفته رئیس هیات نظارت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نتایج بررسی صلاحیت‌ها در روزهای ۱۵ و ۱۶ دی اعلام می‌شود.

به گزارش فراتیتر، حجت الاسلام علی‌اصغر زکوی رئیس هیات نظارت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و محکوم کردن حادثه تروریستی مراسم سالگرد این شهید عزیز، در خصوص شایعات انتخاباتی اظهار کرد: قانون از گذشته سه مرحله برای بررسی صلاحیت‌ها پیش‌بینی کرده است.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست هیات‌های اجرایی به بررسی صلاحیت‌ها پرداختند و پس از آن در طی ۵۰ روز بررسی دقیق و کارشناسی، نظر نهایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام می‌شود که این مهلت در روز ۱۴ دی به پایان خواهد رسید و اکنون فرآیند انتخابات در همین مرحله قرار دارد.

رئیس هیات نظارت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نتایج بررسی صلاحیت‌ها در روزهای ۱۵ و ۱۶ دی اعلام می‌شود، افزود: به همین جهت همه مطالبی که احیانا راجع به تایید و عدم تایید یا احراز داوطلبان در جامعه مطرح می‌شود صرفا نوعی گمانه‌زنی و شایعه محض و هنوز هیات مرکزی نظارت، هیچ نظر قطعی را اعلام نکرده است.

زکوی بیان کرد: پس از اعلام نظر هیات مرکزی نظارت، داوطلبانی که نسبت به آن معترض باشند تا سه روز یعنی ۱۷ الی ۱۹ دی‌ماه فرصت دارند تا اعتراض خودشان را در سامانه‌ای که اعلام خواهد شد ثبت کرده و در صورت لزوم دفاعیات حضوری آنها توسط دفتر استان استماع و پس از آن و در مرحله پایانی، شورای نگهبان به مدت ۳۰ روز وارد مرحله بررسی نهایی صلاحیت‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مرحله داوطلبانی که قبلا تایید بوده اما توسط اعضای شورای نگهبان عدم تایید یا عدم احراز دریافت کنند باز هم قانونگذار، این فرصت را در نظر گرفته است تا برای آخرین بار در تاریخی که اعلام خواهد شد اعتراًض خود را به ستاد شورای نگهبان اعلام نمایند تا بررسی نهایی صورت گیرد.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: