۱۲۹۵۸
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
تعداد بازدید : ۳۸
سیاسی داخلی

تازه ها

ضرغامی درباره صحبت‌های رئیس قوه قضائیه درخصوص بازگشت ایرانیان خارج از کشور به کشورشان گفت: من از مواضع خیلی خوب رئیس قوه قضاییه در نشست با شورای ایرانیان خارج از کشور تشکر کردم.

ضرغامی درباره صحبت‌های رئیس قوه قضائیه درخصوص بازگشت ایرانیان خارج از کشور به کشورشان گفت: من از مواضع خیلی خوب رئیس قوه قضاییه در نشست با شورای ایرانیان خارج از کشور تشکر کردم.

به گزارش فراتیتر، درباره صحبت‌های رئیس قوه قضائیه درخصوص بازگشت ایرانیان خارج از کشور به کشورشان گفت: من از مواضع خیلی خوب رئیس قوه قضاییه در نشست با شورای ایرانیان خارج از کشور تشکر کردم، زیرا یکی از کمیته‌های مهم کمیته گردشگری است که مسئولیتش با وزارت خانه ماست. نگاه ایشان بسیار مترقی و خوب است و معنایش این است که ایران درهایش را به روی ایرانیان باز کرده و ما هیچ منعی برای ورود ایرانیان نداریم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‌که ایرانیان هرکجای دنیا هستند اینجا وطن و خانه‌شان است، عنوان کرد: ایرانیان خارج از کشور باید به راحتی بیایند، تردد کنند و با خانواده‌هایشان دیدار داشته باشند. این امر برای همه چیز خوب است، برای گردشگری هم بسیار خوب است. بسیاری از کشورهایی که آمار گردشگری‌شان بالا می‌رود به دلیل بازدیدهایی است که اتباع آن کشورها در کشورهای دیگر داشتند. مانند کشور ترکیه؛ ما یک مقداری خودمان را در حوزه‌ها گرفتار کردیم یعنی تا می‌خواهیم کار باز شود یک نفر از راه می‌رسد و می‌گوید فلان هنرپیشه معروف هم بازگردد؟ اصلا مسائل اصلی کشور بابت یک حرف و یک مورد خاص گروگان گرفته می‌شود که اصلا ممکن است موضوعیت نداشته باشد. حال آن هنرپیشه هم اگر بیاید می‌رود یک گوشه کشورش و بعد هم باز می‌گردد و می‌رود، اصلا این‌ها موضوع نیست.

وی افزود: من واقعا متاسفم که چرا در کشور بعضی از مواقع یک نگاهی که کاملا در اقلیت قرار دارد و اصلا نگاه به مصالح کشور نمی‌کند گاهی اوقات با یک حرف و شبهه تصمیمات بزرگی که باید گرفته شود را متوقف می‌کند، خوشبختانه نگاه مترقی آقای محسنی اژه‌ای می‌تواند کمک کند که این موانع از پیش پا برداشته شود.

ضرغامی درباره اظهارنظرش در خصوص مساجد و واکنش‌های بعدی آن، اظهار داشت: این حرف درست است و حرف من در این موضوع این بود که اینکه برخی مساجد امام جماعت ندارد اصلا خوب نیست، منتها من به عنوان وزیر گردشگری به خودم اجازه نمی‌دهم در این مورد صحبت کنم. مشاور محترم روحانیت آقای رئیس‌جمهور در این مورد اظهارنظر کردند.

وی خاطرنشان کرد: من حرفم این است اگر مسجدی امام جماعت ندارد، حداقل این ۸۷۰ مسجدی که در مسیر گردشگری قرار دارد درهایش باز باشد، اشتباه می‌گویم؟ هرکس به این حرف من اشکال دارد، بیاید بگوید. توجه  داشته باشید هنگامی که اختلاف و دعوا کلی می‌شود، معلوم نیست چه کسی چه می‌گوید و از چه چیزی دفاع می‌کند؟ به نظر من اگر کسی انتقاد دارد، مشخصا بیاید بگوید آیا ادعای ما در این مورد اینکه ۸۷۰ مسجدی که امام جماعت ندارد در مسیر گردشگری باشد، غلط است؟ البته همه مساجد باید درهایش باز باشد، مساجد پناه مردم است. اصلا مساجد باید درش‌هایش برای متدینین و مردم باز باشد تا هر وقت خواستند نماز بخوانند و از محیطش استفاده کنند، منتها الان من مسئول همه مساجد نیستم، من مسئول ۸۷۰ مسجدی هستم که در مسیر گردشگری هستند، حداقل امکانات‌ را در مساجد فراهم کنند به خصوص وقتی در مسیر گردشگری هستند. به نظر من هرکدام از برادران بزرگوار در این خصوص حرف دارند، خوب است درباره موضوع نظرشان را بگویند.

وی خاطرنشان کرد: در سفرهایی که انجام می‌دهم خوشبختانه ائمه جمعه ما به خصوص ائمه جمعه مراکز استان‌ها که شخصیت‌های برجسته و نمایندگان ولی فقیه هستند، وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند، منتها ما معمولا با مراکز خیلی ارتباط کاری برقرار نمی‌کنیم چون رفت و آمد من در شهرستان‌ها و نقاط دور است، ائمه جمعه تا آن جایی که من با آن‌ها برخورد داشتم واقعا در سطح بسیار بالایی انسان‌های فهمیده، دلسوز و همراه هستند و درک درستی از مشکلات دارند و همکاری بسیار خوبی دارند.

ضرغامی افزود: من وقتی به برخی شهرها می‌روم هنگامی که از آن شهر بیرون می‌آیم به شوخی می‌گویم پدیده شهر شما امام جمعه شماست. امام جمعه می‌آید می‌گویم من اصلا تعارفی ندارم، در این ۲ ساعتی که اینجا بودم رفتار شما، مواضع مترقی شما، تواضع شما و همچنین مشکلات و دعواهایی که بین نهادها است را دیدم که چقدر خوب حل می‌کنید، واقعا شما پدیده شهر هستید.

وی با بیان این‌که من واقعا  به ائمه جمعه‌ای که در کشور با همه توان وظیفه روحانیت خودشان را انجام می‌دهند، ادای احترام می‌کنم، گفت: اما بعضی اوقات هم یک جاهایی است که ما به آنها می‌گوییم به وظیفه‌تان بیشتر توجه کنید، به نظر من هرجا بزرگان ما مشکلی داشتند اگر روی آن موضوع تمرکز کنند مثل همین بحث مساجد، مشکلات ما بهتر حل می‌شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: