۱۳۰۴۷
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
تعداد بازدید : ۳۸
سیاسی خارجی

تازه ها

وزارت خارجه هند به حمله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مقرهای تروریست‌ها در پاکستان واکنش نشان داد.

وزارت خارجه هند به حمله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مقرهای تروریست‌ها در پاکستان واکنش نشان داد.

به گزارش فراتیتر، «شری راندیر» سخنگوی وزارت امور خارجه هند بر موضع هند بر عدم تحمل تروریسم تاکید کرد. 

این مقام هندی درباره حملات ایران به مقرهای تروریست‌های «جیش الظلم» در پاکستان گفت: «این مسئله‌ای بین ایران و پاکستان است. تا جایی که به هند مربوط می‌شود، ما موضع قطعی تحمل صفر در قبال تروریسم داریم». 

راندیر در ادامه گفت: «ما اقداماتی که کشورها برای دفاع از خود اتخاذ می‌کنند، درک می‌کنیم».

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه و در نشست داووس در سوئیس درباره حمله ایران به مقرهای تروریست ها در عراق و پاکستان گفت: «ما به حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان و عراق احترام می‌گذاریم اما اجازه نمی‌دهیم که امنیت ملی کشورمان را به بازی بگیرند و هیچ تعارفی در تامین امنیت ملی کشورمان با طرف‌های تروریستی در داخل پاکستان و جریانات اسرائیلی در اقلیم کردستان عراق نداریم».

ایران پیش از حمله به مقرهای تروریست‌ها در پاکستان، مقرهای موساد در اربیل عراق و تروریست‌های تکفیری در سوریه را هدف قرار داده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین در رایزنی تلفنی امروز با همتای پاکستانی خود، «امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران» خواند و تصریح کرد: جریان موسوم به «جیش العدل» گروهکی تروریستی است که علیه امنیت مشترک ۲ کشور اقدام می کند. امنیت ایران بارها توسط این گروهک تروریستی ایرانی از خاک پاکستان مورد تهدید قرار گرفته و این گروهک بارها مسئولیت اقدامات تروریستی در خاک ایران را به عهده گرفته است. 

امیرعبداللهیان افزود: عملیات ضدتروریستی روز گذشته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، علیه این گروهک تروریستی ایرانی بوده و هیچ‌یک از اتباع پاکستانی در این عملیات مورد حمله قرار نگرفته‌اند. 

وزیر امور خارجه ایران تداوم گفت‌وگو، اتفاق‌نظر و همکاری طرفین در موضوعات دوجانبه، از جمله موضوع گروه‌های تروریستی را مهم ارزیابی و با اشاره به گفت‌وگوهای فراوان صورت‌گرفته میان مسئولان نظامی و امنیتی ۲ کشور، ابراز امیدواری کرد تبادل نظرها در مسیر درست روابط ۲ کشور و در راستای همکاری‌های قوی‌تر امنیتی تداوم یابد. 

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: