۱۳۳۹۴
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
تعداد بازدید : ۴۵
سیاسی خارجی

تازه ها

استراتژی آمریکا و اسرائیل، «آشفتگی» در سراسر خاورمیانه و کشورهای مسلمان آن است.

استراتژی آمریکا و اسرائیل، «آشفتگی» در سراسر خاورمیانه و کشورهای مسلمان آن است.

به گزارش فراتیتر، ابوالقاسم قاسم زاده: آنچه که «نتانیاهو» فرمانده ارتش صهیونیستی تا اینجا به جای گذشته، «نسل‌کشی و زمین سوخته» است.

این دستاورد ارتش اسرائیل، موجب آشفتگی در سراسر منطقه شده است. همین آشفتگی موجب شد تا خانم کلینتون در مناظره انتخاباتی با ترامپ از سر قدرت طلبی دولت آمریکا به صورت علنی بگوید:«داعش را ما ساختیم»؛ اگرچه سلطه رسانه‌ای صهیونیست‌ها در نیویورک، این اعلان علنی او را که زمانی وزیر خارجه آمریکا بود، به محاق خبری در صحنه اخبار بین‌المللی و در داخل آمریکا برد.

«داعش» اما همچنان بازوی آمریکا در اشاعه تروریسم در منطقه خارومیانه از سوریه تا افغانستان و در برابر جمهوری اسلامی ایران است. آخرین عملیات تروریستی داعش در مراسم «یادبود» سردار شهید اسلام، «قاسم سلیمانی» بود که موجب شهادت زنان و کودکان و مردان عزاداری شد که برای بزرگداشت سردار شهید خود در مزار او در کرمان حضور یافته بودند.

واقعیت میدانی این است که دولت آمریکا به صورت استراتژیکی ساختن گروه‌های تروریستی را با همکاری رژیم صهیونیستی اسرائیل همچنان در دستور کار خود دارد.

در ایران، سوریه، عراق و پاکستان سال‌هاست که این سیاست، انجام می‌پذیرد و همچنان ادامه دارد. دولت بایدن نیز همین استراتژی تروریستی را برای مقابله با دولت‌های مسلمان منطقه دنبال می‌کند و آن را بسترساز هژمونی طلبی خود و دولت اسرائیل بر سراسر منطقه و در اغلب کشورهای اسلامی می‌داند.

به یاد دارید، هنوز اقدام گروه مقاومت حماس انجام نگرفته بود که «اردوغان» در ترکیه یکباره اعلان کرد یک تشکل تروریستی اسرائیلی را در ترکیه از پی عملیاتی ضربتی نابود کرده است و این خبر مدت کوتاهی در صدر اخبار منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفت؛ آن هم زمانی که ترکیه و اسرائیل روابط دوجانبه رسمی داشتند.

اکنون در کردستان عراق که یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی ـ جاسوسی اسرائیل است و در مرز ایران و پاکستان با انجام عملیات سپاه پاسداران،بر ادامه این استراتژی تروریستی «نسل‌کشی و زمین سوخته» ضربه وارد شده است.

اگرچه در هیاهوی تبلیغاتی رسانه‌ای غرب آن هم در زمانی که دولت آمریکا خاک یمن را موشک‌باران می‌کند، به جای تأکید بر ساختن گروه‌های تروریستی در کردستان عراق یا در بلوچستان پاکستان و ایران، جریان سیاسی ـ اطلاعاتی به راه افتاده تا نشان دهد در سراسر منطقه و کشورهای مسلمان آن، این جمهوری اسلامی ایران است که هرج و مرج و بحران را دامن می‌زند و می‌خواهد! آن هم در حالیکه نمایشی از بازدارندگی در کشتار و قتل عام فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی و در غزه را نشان می‌د‌هد.

همزمان خط هوایی تدارکات جنگی واشنگتن ـ تل آویو به صورت مستمر برقرار است و ارتش رژیم صهیونیستی با بمب افکن‌های آمریکایی سراسر مناطق فلسطینان را به صورت مستمر بمباران می‌کند! سکوت و بی‌عملی دولت‌های عربی در خلیج فارس نیز بسترساز ادامه این فاجعه بزرگ بشری است.

«آشفتگی» نه یک تاکتیک که استراتژی سلطه آمریکا ـ اسرائیل در خاورمیانه و کشورهای اسلامی است. این استراتژی ضد وحدت کشورهای مسلمان است. جمهوری اسلامی ایران در تبیین سیاست خارجی‌اش، اصل «وحدت» مسلمانان و دولت‌ها در کشورهای اسلامی را نه تنها باور نظری و مفهومی خود می‌داند که همواره در میدان عمل نیز نشان داده است. زیرا امنیت در کشورهای اسلامی را بخشی از باور دینی و ملی خود می‌شمارد.

در همین کردستان عراق، تروریسم صهیونیستی ـ آمریکایی برای آشوب و اضمحلال آن سراسر خاک عراق را آشفته و بحران‌زده کرد، تا آنجا که دولت وقت کردستان خود را در آستانه سقوط دید و از «قاسم سلیمانی» درخواست کرد برای نجات کردستان و عراق بیاید. قاسم سلیمانی نه تنها کردستان عراق که سراسر کشور عراق و سپس سوریه را از اشغال کامل تروریست‌های دست پرورده آمریکا و اسرائیل نجات داد.

سال‌های سال است شعاع مرزی ایران و پاکستان را اتحاد تروریستی (واشنگتن ـ تل آویو) در هم ریخته است. این قاسم سلیمانی سردار جمهوری اسلامی بود که سردار ضد گروه‌های تروریستی در مرزهای ایران و پاکستان نامیده شد. دولت های کشورهای برادر ما، پاکستان و عراق به خوبی این تاریخ را می‌دانند و به یاد دارند.

اکنون نیز در پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و سراسر فلسطین اشغالی تفکر و باور به این که شهید قاسم سلیمانی با دستور مستقیم «ترامپ» رئیس جمهوری وقت آمریکا، به شهادت رسید، همچنان ادامه دارد.

واقعیت این است که مفهوم «استقلال» کشورهای مسلمان در منطقه را سردار قاسم سلیمانی در میدان عمل تثبیت کرد. ما اکنون دو فصل تاریخی داریم؛ فصلی که همواره، استقلال کشورهای مسلمان خاورمیانه مورد هجوم استراتژیکی آمریکا و اسرائیل بود و اکنون مقاومت در سراسر منطقه در تقابل با چنین استراتژی در میدان عمل ایجاد شده است تا ریشه اصلی آشفتگی و بحران را در سراسر خاورمیانه و کشورهای اسلامی نابود سازد.

دولت‌های لبنان، سوریه، عراق، پاکستان و… به خوبی از گذر این تاریخ آگاهی دارند که جمهوری اسلامی ایران همچنان هزینه پرداز برای اصل پایداری «استقلال»، وحدت و سازندگی در خاورمیانه مسلمان است. استراتژی آمریکا و اسرائیل، «آشفتگی» در سراسر خاورمیانه و کشورهای مسلمان آن است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: