۱۴۱۶۸
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
تعداد بازدید : ۵۶
سیاسی داخلی

تازه ها

محمدجواد روح، تحلیلگر سیاسی، دو شرط را برای عملی شدن ایده‌ی رای اعتراضی در بیانیه حسن روحانی لازم می‌داند.

محمدجواد روح، تحلیلگر سیاسی، دو شرط را برای عملی شدن ایده‌ی رای اعتراضی در بیانیه حسن روحانی لازم می‌داند.

به گزارش فراتیتر، محمدجواد روح، تحلیلگر سیاسی، دو شرط را برای عملی شدن ایده‌ی رای اعتراضی در بیانیه حسن روحانی لازم می‌داند. یعنی گرم بودن فضای انتخابات و جامعه و سازماندهی گسترده که البته هر دو شرط را فراهم نمی‌بیند. او همچنین محقق شدن “رای منفی” را عملی‌تر می‌داند. این تحلیلگر سیاسی در این مصاحبه از عدم وجود انگیزه‌ی کافی در میان اصلاح‌طلبان برای این انتخابات نیز سخن گفت.

آقای روح معتقد است ایده “رای اعتراضی” که در بیانیه‌ حسن روحانی پس از ردصلاحیت مطرح شده، احتمالا در انتخابات مجلس خبرگان چندان عملی نخواهد بود؛ اما در انتخابات مجلس تا حدودی می‌تواند ممکن شود.

سردبیر روزنامه “هم‌میهن” رای اعتراضی در انتخابات مجلس دوازدهم را این‌طور توضیح داد: «برای تحقق این ایده، مردم در هر حوزه‌ انتخابیه به هر کسی جز تندروها (به‌ویژه طیف رادیکال حاضر در مجلس فعلی و یا حامیان دولت) رای خواهند داد که طبعا، شامل اصلاح‌طلبان، میانه‌روها، طیف ریشه‌دار و خردورز جناح راست و نیز چهره‌های تکنوکرات و دارای وزن و سابقه و ریشه در شهرستان‌ها می‌شود؛ چهره‌هایی که ممکن است چندان هم سیاسی نباشند، اما با تندروها نیز همراه و همسو نیستند».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: