۱۴۴۵۰
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
تعداد بازدید : ۳۷
سیاسی خارجی

تازه ها

حفیظه کایا ارکان در حساب کاربری خود در «X» نوشت که درخواست استعفایش را برای رئیس جمهور اردوغان ارسال کرده است.

حفیظه کایا ارکان در حساب کاربری خود در «X» نوشت که درخواست استعفایش را برای رئیس جمهور اردوغان ارسال کرده است.

به گزارش فراتیتر، حفیظه کایا ارکان، رئیس بانک مرکزی ترکیه شامگاه جمعه درخواستی را به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور برای استعفایش از وظایف خود ارائه کرد.

رئیس بانک مرکزی در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» تصمیم خود را به عنوان اقدامی در برابر «کمپینی که شهرت او را در مقابل افکار عمومی ترکیه هدف قرار داده» توصیف کرد و همچنین تاکید کرد می‌خواهد خانواده و فرزند خود را از عواقب این کمپین در امان نگه دارد.

ارکان اشاره کرد که درخواست برکناری وی از سمت خود علیرغم تحولات مثبتی که ترکیه در بعد اقتصادی شاهد بوده است، صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه اقتصادی دولت ترکیه پس از انتخابات اخیر به ثمر نشسته است، گفت: ثبت افزایش ذخایر بانک مرکزی و داده‌ها و شاخص‌های اقتصادی روند اصلی تورم گواه این موفقیت است.

او افتخار خود را به عنوان اولین زنی که سمت رئیس بانک مرکزی ترکیه را بر عهده گرفت، ابراز کرد و از وزیر خزانه داری و دارایی، مهمت شیمشک، برای همکاری مجدانه در طول ۹ ماه تشکر کرد.

ارکان وظایف خود را در ۸ ژوئن ۲۰۲۳ آغاز کرد. او در سال ۱۹۸۲ در استانبول به دنیا آمد. او قبل از اتمام تحصیلات خود در ایالات متحده و اخذ دکترا در زمینه تحقیقات عملیات و مهندسی مالی از دانشگاه پرینستون در سال ۲۰۰۱ از دانشگاه بسفر، گروه مهندسی صنایع فارغ التحصیل شد.

ارکان دارای تجربه گسترده‌ای در زمینه بانکداری، سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، فناوری و نوآوری دیجیتال است و عضو هیئت مشاوران گروه تحقیقات عملیاتی و مهندسی مالی در دانشگاه پرینستون است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: