۱۴۴۸۱
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
تعداد بازدید : ۲۸
سیاسی خارجی

تازه ها

افسر اطلاعاتی سابق ارتش آمریکا اسکات ریتر حملات بامدادی واشنگتن علیه اهدافی در عراق و سوریه را نمایش توصیف کرد.

افسر اطلاعاتی سابق ارتش آمریکا اسکات ریتر حملات بامدادی واشنگتن علیه اهدافی در عراق و سوریه را نمایش توصیف کرد.

به گزارش فراتیتر، «اگر کسی فکر می‌کند این (حمله) چیزی غیر از یک نمایش بزرگ صدا و نور بود، دیوانه است» افسر اطلاعاتی سابق ارتش آمریکا اسکات ریتر این اظهارات را ساعاتی پیش در واکنش به حملات هوایی بامداد امروز آمریکا (به وقت تهران) علیه اهدافی در عراق و سوریه به تلافی کشته شدن سه نظامی این کشور، بیان کرد.

ریتر در پیام انتقادی خود گفت که این پاسخ پنج روز بعد از کشته شدن نظامیان آمریکایی انجام شد و افزود «هیچ چیز مهمی مورد اصابت قرار نگرفت. هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. سالانه حدود یک تریلیون دلار برای این هزینه می‌کنیم». 

بامداد امروز بود که ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد در واکنش به کشته شدن سه نظامی خود در حمله یکشنبه به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع "گروه‌های تحت حمایت ایران" در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه در خاک عراق و سوریه را هدف قرار داده است.

حمله‌ای که نحوه و تاخیر در انجام آن انتقادات جمهوری‌خواهان آمریکا را در پی داشته و در یکی از اولین واکنش‌ها رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا مایک جانسون گفت «متأسفانه دولت یک هفته ماجرا را کش داد و ماهیت پاسخ ما را برای دنیا، از جمله برای ایران مخابره کرد».

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: