۲۱۱۹
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
تعداد بازدید : ۳۴۶
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

رئیس‌جمهور گفت: در برخی استان‌های از پیک اول عبور کرده و در برخی استان‌ها تازه وارد پیک شدیم. پیش‌بینی این است که بقیه استان‌ها هم در نوبت هستند و به پیک می‌رسند.

به گزارش فراتیتر،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد: در جلسه امروز ستاد که بحث پیرامون نقاط مختلف درباره کرونا بود، چند نکته مهم مورد بررسی قرار گرفت. مردم ما می‌دانند مواجهه با این ویروس عالم‌گیر موضوع بی‌سابقه‌ای حداقل در کشور در ۱۵۰ سال اخیر بوده است. در دنیا هم از ۱۰۰ سال پیش یعنی از از ۱۹۱۸ که موضوع آنفولانزای اسپانیایی مطرح بود و ۵۰ میلیون نفر در آن از بین رفتند، چنین حادثه‌ای نداشتیم.

وی افزود: در این اپیدمی ویروس خطرناکی از آسیا شروع شد و به قاره‌های دیگر رسید و همه کشورهای جهان را درگیر کرد. روند به این صورت بوده که در کشوری این ویروس وارد شده و رسیده به پیک و از آن عبور کرده و در کشور ما هم وقتی وارد شد، استان‌هایی به سرعت وارد پیک شدند در نموداری که امروز دیده شد بسیاری از استان‌ها از پیک خارج شدند و شرایطشان فوق‌العاده نیست البته بیماری و بستری هنوز هست.

رئیس‌جمهور گفت: امروز هم چند استان ما همین حالت را دارند و این به پیک اول مربوط می‌شود در برخی استان‌های هم پیک اول عبور کرده و در برخی استان‌ها تازه وارد پیک شدیم. پیش‌بینی این است که بقیه استان‌ها هم در نوبت هستند و به پیک می‌رسند.

روحانی یادآور شد: اینکه گفته شد استان‌هایی سفید، زرد یا قرمز است، باید بدانیم سفیدی و قرمزی ثابت نیست. کلیت مساله به این صورت است که بارها تکرار کردیم؛ چون این بیماری هنوز واکسن و داروی قطعی ندارد و اینکه معمولا در کشور ما هنوز به نقطه‌ای نرسیدیم که حدود ۶۵ درصد جمعیت با این ویرروس مواجه شده و از آن عبور کرده باشند و به ایمنی دسته‌جمعی هم نرسیدیم، پس نگرانی ما همچنان وجود دارد و باید مراقبت کنیم.

وی عنوان کرد: دلیل پیک‌ها چیست؟ یکی از استان‌ها مثل هرمزگان اعلام کرد که شرایط ما عادی بود اما در عید فطر و تعطیلات رفت و آمدها زیاد شد و استان هرمزگان دچار مشکل شد و هنوز در مرحله پیک قرار دارد. پس سفرها و رعایت نکردن دستورالعمل‌ها ما را دچار مشکل می‌کند. مردم توجه کنند هر چقدر هم پیشرفته باشیم، تخت، آی سی یو و امکانات پزشکی محدود است و باید این محدودیت را مدنظر قرار دهیم. در هر پیکی وارد می‌شویم باید به صورت پشته‌ای عبور کنیم نه طوری که همه را نگران کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: