۲۴۳۴
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۳۰۴
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

رئیس‌جمهور تاکید کرد: روز استراحتی در این ۶ ماه اخیر در میان مسئولان عالی رتبه اجرایی ندیدم. همه دارند شبانه روز تلاش می‌کنند و تعطیلی نمی‌شناسند و خدمت مردم عرض می‌کنم تا ثانیه آخر با روحیه ساعت اول کارمان، پای کار خواهیم بود

به گزارش فراتیتر، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به اینکه در این شرایط سخت به شدت خواستار کمک قوای دیگر هستیم و امیدواریم با این کمک‌ها از سختی‌ها و مشکلات عبور کنیم، گفت: در این ایام با مشکلاتی مواجه بودیم، وظیفه همه ما این است در کنار هم مشکلات را حل کنیم. بخش بزرگ این مشکلات به فرد خاص و قوه خاصی مربوط نمی‌شود. مشکلات یا عمدتا مربوط به ویروس کروناست یا تحریم‌های ظالمانه آمریکا که از ابتدای ۹۷ است وضع شد.

وی افزود: ۳ سال است در برابر این تحریم‌ها داریم مقاومت می‌کنیم کشوری که با این مشکل بزرگ روبرو است، مشکلاتی هم خواهد داشت. باید این مشکلات را تحلیل و به کمک هم حل و فصل کنیم. ما همان دولتی هستیم که در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی جهانی را داشتیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: این فشار که بر ما وارد شده عادی نیست، کار بزرگ را ملت و رهبری کردند. دولت به سهم خود کار بزرگی کرده است. روز استراحتی در این ۶ ماه اخیر در میان مسئولان عالی رتبه اجرایی ندیدم. همه دارند شبانه روز تلاش می‌کنند و تعطیلی نمی‌شناسند و خدمت مردم عرض می‌کنم تا ثانیه آخر با روحیه ساعت اول کارمان، پای کار خواهیم بود و این افتخار ماست که برای این ملت بزرگ کار کنیم و نوکری کنیم و طرحی را به ثمر برسانیم و گره‌ای را باز کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه میدانم مردم با مشکلاتی روبرو هستند، گفت: قیمت کالا در نوسان است یه روز ارز یک روز خودرو و یک روز لوازم خانگی هر روز مساله‌ای مردم را آزار می‌دهد، ما قدرت عبور از این مشکلات را داریم. شرایطی که در اسفند و فروردین داشتیم، بسیار سخت بود. صادرات و واردات ما بسته شده بود و همه نگران ویروس بودند، شرایط ما در اردیبهشت و خرداد بهتر شد.

وی افزود: امروز شرایط ما در درآمد ارزی و صادرات و واردات با آن دو ماه قابل مقایسه نیست، فشاری که مردم می‌بینند مربوط به دو ماه اول است و گشایش‌ها نتوانسته آن مشکل را سریع حل کند، خوشبختانه صادرات ما در ماه خرداد و آمارهای نفتی ما در خرداد با اردیبهشت خیلی متفاوت بوده است پس شرایط ما به تدریج بهتر می‌شود.

روحانی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی ما قادر به کنترل مشکل ارزی است، یادآور شد: یک مقدار آثار چند ماه پیش و تبلیغات روانی دشمن دست به دست هم داده است. برای حل این مشکات صادرکنندگان ما باید صادرات را بالا ببرد. دولت هم من شاهدم که دارد یاری می‌کند بخش اقتصادی هم کمک می‌کند تا کالای بیشتری صادر شود و شرایط متفاوت شده است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: صادرکنندگان هم باید بدانند ارز مال دولت است آنها که ارز به دست آوردند و فرستادند خارج بدانند کارگرانی این کار را کردند که مدارس ما آنها پرورش دادند و حمل و نقل و انرژی که صرف شده با یارانه دولت بوده و بخش بزرگ بار بر دوش دولت بوده است. فتوای امام هم این بود که ارز مال دولت است پس ما مالک ارز هستیم.

روحانی خاطرنشان کرد: کسی که ارز صادر کرده موظف است آن را برگرداند، اگر کسی بخواهد تخلف کند هم بانک بانک مرکزی اسامی را اعلام می‌کند و هم قوه قضائیه وارد می‌شود، نمی‌گذاریم در این شرایط عده‌ای خاص سوءاستفاده کنند البته این‌ها دارند مجاهده می‌کنند ما می‌خواهیم این اجر ضایع نشود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: