۵۲۸
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
تعداد بازدید : ۳۸۲
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای قطعنامه‌ حقوق بشری علیه ایران را محکوم کردند و از دستگاه‌ دیپلماسی خواستند تا ضمن پایش مواضع کشورهای معاند دسیسه‌های ضد ایرانی را در عرصه‌ بین‌المللی خنثی کند.
به گزارش روی تیتر به نقل از خانه ملت، یوناتن بت‌کلیا، سیامک مره‌صدق، اسفندیار اختیاری کسنویه یزد، کارن خانلری و ژرژیک آبرامیان نمایندگان آشوریان، کلیمیان، زرتشتیان، مسیحیان ارمنی شمال کشور و مسیحیان ارمنی جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در بیانیه‌ای ضمن محکومیت تصویب قطعنامه علیه نقض حقوق بشر در ایران، آن را رویکردی یکجانبه و مغرضانه دانستند.

در این بیانیه آمده است: در نشست هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفت و یکی از آنها، قطعنامه حقوق بشری علیه ایران بود که از سوی کانادا پیشنهاد شد. در رأی‌گیری به عمل آمده ۸۱ عضو سازمان ملل متحد موافق قطعنامه بودند، در حالی که ۳۰ عضو رأی مخالف، ۷۰ عضو رأی ممتنع داده و ۱۲ عضو نیز در رأی‌گیری شرکت نکردند.

در این بیانیه تصریح شد: این قطعنامه اگرچه در ظاهر محتوای حقوق بشری دارد، ولی ماهیتا بیانیه‌ای سیاسی است که کاملا به صورت ابزار فشار با اهداف راهبردی مشخص علیه کشورمان مطرح و اعمال می‌شود.

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس در این بیانیه عنوان کردند: ما نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی قطعنامه مذبور را به مثابه استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشر به شدت محکوم کرده و آن را رویکردی یکجانبه و مغرضانه می‌دانیم که بار دیگر با بکارگیری استاندارد‌های چندگانه سعی در انزوای بین‌المللی کشورمان دارد.

این بیانیه افزود: ما همچنین از دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار داریم با بیان محکومیت رساتر و موثرتر در قبال این قطعنامه، بر اساس صف‌آرایی‌های جهانی درخصوص اینگونه قطعنامه‌هایی، پایش مواضع و حرکات کشور‌های معاند و مرتجع منطقه را همواره در دستور کار خود داشته باشد و همگام با کشور‌های دوست چنین دسیسه‌های ضدایرانی آمریکایی، رژیم صهیونیستی و متحدانش را در عرصه‌های بین‌المللی خنثی سازد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: