۵۸۱۴
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
تعداد بازدید : ۴۲۱
سیاسی داخلی

تازه ها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اختیارات کامل شورای هماهنگی سران سه قوه گفت: از ظرفیت جلسات مشترک سران قوا برای حل مشکلات اقتصادی استفاده شود و متاسفانه از این فرصت استفاده نمی شود.

به گزارش فراتیتر، محسن رضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: رهبر معظم انقلاب، برای اداره کشور در شرایط کنونی به سران سه قوه اجازه دادند که در جلسات مشترک؛ با اختیار کامل، برای عبور از شرایط جاری کشور تصمیم بگیرند. متأسفانه از این فرصت استفاده نمی‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنم؛ اولاً حداقل هفت نفر از اقتصاددانان که سابقه فعالیت تجربی دارند در آن دبیرخانه مستقر شوند و چون سران سه قوه، مدعی تخصص لازم در امور اقتصادی نیستند یا اگر هم از آن تخصص بهره‌مند باشند، اختلاف نظر اجتناب ناپذیر است؛ از آرای این اقتصاددان‌ها استفاده و جلسات بیشتری برگزار کنند.

ثانیاً؛ اگر سران قوا، جلسات مشترک شأن را جدی بگیرند و دبیرخانه‌شان را تقویت کنند و از دیدگاه اقتصاددانان استفاده کنند خیلی زود بر اداره کشور مسلط می‌شوند و از افسارگسیختگی هزینه کالاها و ارز و مسکن جلوگیری به عمل می‌آید و بازار سرمایه و بورس نجات پیدا می‌کند.

تاکنون چند جلسه در صحن مجمع تشخیص مصلحت و جلساتی در کمیسیون اقتصادی و مشترک مجمع برگزار و اوضاع اقتصادی کشور، معیشت مردم، تورم افسارگسیخته، نرخ ارز و وضع بورس به طور مفصل و دقیق بررسی شده است.

از کارشناسان دولت، مجلس و دیگر بخش‌ها برای شرکت در این جلسات دعوت کردیم که با حضور آنان بحث‌های خوبی شد، اما چون فعلاً قصد نداریم که موضوعات مطرح در مجمع به بحث‌های چالشی تبدیل شود، دیدگاه‌های خودمان را از طرق رسمی به دولت و مجلس منعکس کرده و می‌کنیم.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: