۷۰۲۴
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
تعداد بازدید : ۸۳
سیاسی داخلی

تازه ها

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد از برگزاری نمایشگاه مطبوعات پس از وقفه 9 ساله خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد از برگزاری نمایشگاه مطبوعات پس از وقفه 9 ساله خبر داد.
به گزراش فراتیتر، محمدمهدی اسماعیلی، گفت: ما حداکثر تا ۱۰ روز آینده زمان نهایی برگزاری این نمایشگاه را اعلام می‌کنیم.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برگزاری نمایشگاه مطبوعات گفت: ما حداکثر تا 10 روز آینده زمان نهایی برگزاری این نمایشگاه را اعلام می‌کنیم؛ ما علاقه‌مند هستیم بعد از 9 سال بتوانیم نمایشگاه مطبوعات را همانند جشنواره مطبوعات که پس از وقفه چندساله برگزار شد، برگزار کنیم.

اسماعیلی درباره اعزام خبرنگاران به غزه گفت: ما با چند کشور اسلامی در حال مذاکره هستیم که برنامه‌های بین‌المللی چه در حوزه شعر و حوزه‌های دیگر داشته باشیم؛ به‌محض اینکه امکان حضور فراهم شود تلاش می‌کنیم تعدادی از شعرا و خبرنگاران را اعزام کنیم.

وزیر ارشاد همچنین درباره اعزام به حج عمره عنوان کرد: ما ثبت‌نام جدید نخواهیم داشت تا آنهایی که سالیان سال در نوبت اعزام بودند، مشرف به حج شوند؛ هم‌اکنون 5 میلیون و 700 هزار نفر برای عمره و یک میلیون نفر برای حج واجب در صف اعزام هستند؛ همکاران ما در عربستان در حال رایزنی برای اجاره هتل و تمهید مقدمات هستند؛ با همکاری خوب بانک مرکزی در حوزه تأمین ارز این مسئله حل شد و درباره موضوع حمل‌ونقل نیز توافقات صورت می‌گیرد و به‌محض نهایی شدن، قیمت‌ها نیز اعلام می‌شود تا ان‌شاءالله به‌زودی هموطنان ما بتوانند به حج عمره اعزام شوند.

ما علاقه‌مند هستیم که نهایتاً تا ماه آینده اعزام به حج عمره اتفاق بیفتد ولی چون همه کارها در اختیار ما نیست امیدواریم این مسائل نیز حل شود.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی بیان کرد: تمایل دارم دوستان دیروز و امروز ما با سینما آشتی کنند و با سینماکاران دوست باشند و به‌ دنبال رونق سینما باشند. چتر فرهنگ و هنر ایران به اندازه کافی باز است از این‌رو جای نگرانی نیست و سینماگران جای آنها را تنگ نخواهند کرد. صدور بیانیه سیاسی علیه سینمای کشور به‌نوعی شیطنت رسانه‌ای است؛ هفته گذشته یکی از مدیران سازمان سینمایی اعلام کرد نمایش فیلم‌هایی را که عواملی از آنها دچار مشکلاتی هستند که طبیعتا نمی‌توانند در برخی فعالیت‌های عادی حضور داشته باشند ممنوع نکردیم، و دیدیم که برخی بیانیه دادند.

وی اضافه کرد: آنچه در این دو سال اتفاق افتاده گشایش مهم در اقتصاد سینمای ایران است؛ از ابتدای دولت سیزدهم حتی فیلم‌هایی به نمایش درآمده که بازیگر و عوامل آن دچار مشکلاتی بودند که طبق قواعد سال‌های گذشته فیلم‌هایشان نباید به نمایش عمومی در می‌آمد، اما به نمایش گذاشته شد. امروز حوزه سینما بهترین دوره خود را طی می‌کند، اما بیانیه‌نویسان سیاسی حتی یک‌بار به این موفقیت‌های بزرگ اشاره نمی‌کنند، این جوسازی‌های نادرست و کذب برای این دلیل است که جلوی وقوع درخشش سینمای ایران را بگیرند.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی درخصوص تولید کاغذ بیان کرد: در آغاز کار دولت سیزدهم اعلام کردیم هدف ما خودکفایی در تولید کاغذ تحریر است؛ شاید برخی نگران بودند که اجرایی کردن این هدف با سختی همراه و امکان آن دشوار باشد ولی این‌ وعده محقق شد. در آغاز فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم ، حدود 5 هزار تن کاغذ در کشور تولید می‌شد اما اکنون به آستانه 80 هزار تن رسیده و تمام نیاز حوزه کاغذ تحریر و فرهنگی تأمین می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: